Nehéz meghúzni a vonalat a bullshittelés és a valóban hasznos tartalom között, de a ’30-as évek legpengébb pr-gurujának gondolatain alapuló könyv az utóbbi kategóriába esik.

Nagyjából a legelső kérdés, ami az ember eszébe jut a könyv fülszövegének elolvasása után: mi olyat képes mondani egy 1930-as években híressé vált pr-guru, ami a 2010-es években is érvényes? Ez pontosan olyasmi, mintha Charles Bell gondolatait használnánk fel az okostelefonok tervezéséhez, ennek ellenére a Hogyan szerezzünk barátokat és legyünk hatással másokra – A digitális korban időszerű és használható ötleteket, stratégiákat vázol fel. Létezik az az embertípus – köztük magam is –, aki az előre meghatározott elvek mentén kialakított társas kapcsolatokat csípőből elutasítja, mondván ez olyasmi, ami vagy jön vagy nem jön, de az ember például a nyakkendőjét is megigazítja (már aki hord), szóval miért ne lehetne a viselkedési mintáinkat is fazonírozni a nagyobb jó érdekében?

A könyv elején található tartalomjegyzék senkit se ijesszen el, bár olyasmiket olvashatunk itt fejezetcímként, hogy „mosolyogjunk” és „emlékezzünk a nevekre”, de a bevezető pár oldal után megkapjuk azt, ami miatt Dale Carnegie az, aki/ami. A verdikt nagyon egyszerű: az oldschool kommunikációs filozófiát tolmácsoló mű diplomás pr-szakembereknek és hétköznapi halandóknak egyaránt hasznos lehet, előbbieknek azért, hogy átismételjék, frissítsék, amit tudnak, utóbbiaknak pedig azért, hogy tanuljanak és fejlődjenek.

Kicsoda ez a Dale Carnegie?

Az amerikai szerző 1936-ban jelentette meg a hírnevét megalapozó Hogyan szerezzünk barátokat és legyünk hatással másokra című könyvét, ami korában innovatív és egyedülálló műnek számított. Carnegie 1912-től kezdve oktatott üzleti kommunikációt, könyvének köszönhetően nagyon gyorsan Amerika legbefolyásosabb üzletembereit fejtágította, és nem mellékesen megalapította a magáról elnevezett szervezetet, amely jelen pillanatban 86 országban osztja az üzleti kommunikációs tanácsokat.

HVG Könyvek, 306 oldal, 3900 Ft

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Nem csak azért fogadnánk el Irene meghívását, mert Madridban él

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés