A brit parlament alsóháza előtt már ott van az előterjesztés, Norvégiában pedig már rég működik a dolog.

Norvégiában nemrég életbe lépett egy rendelet, ami kimondja, hogy a közösségi médiában szereplő influenszerek kötelesek jelezni a követőik felé, ha retusált képet tesznek közzé. Ezt a törvényt szeretnék most lemásolni az Egyesült Királyságban is, hogy a nagyszámú követővel rendelkező profilok ne alakíthassanak ki hamis képet a fiatalabb generációk képviselőiben.

Egy tanulmány szerint az Egyesült Királyságban a közösségi média térnyerése óta a 17 éven aluliak körében nem kevesebb mint 41 százalékkal nőtt a különböző testképzavarokkal kapcsolatos esetek száma.

Mind a norvég, mind a brit törvényjavaslat elsősorban a fizetett posztokra fog összpontosítani, mert ez a terület az, ahol hatóságilag a legkönnyebben közbe tudnak lépni, ha egy tartalomgyártó megpróbálja kijátszani a szabályozást. A brit parlament alsóháza előtt már ott van az előterjesztés, az arról szóló vitában több képviselő is egyetértett abban, hogy az influenszerek és a tartalomgyártók ha pénzt keresnek az említett posztokon, akkor tisztességesen jelölniük kéne, ha a képet vagy bármilyen más tartalmat utólag manipulálták.

(Forrás: Hypebeast; kiemelt kép: illusztráció/Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Még az ágyból sem tudott felkelni az ausztrál srác, aki kipróbálta, milyen terhesnek lenni

Mondjuk mi ezt távolról sem neveznénk tudományos igényességű kísérletnek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában