A brit parlament alsóháza előtt már ott van az előterjesztés, Norvégiában pedig már rég működik a dolog.
Norvégiában nemrég életbe lépett egy rendelet, ami kimondja, hogy a közösségi médiában szereplő influenszerek kötelesek jelezni a követőik felé, ha retusált képet tesznek közzé. Ezt a törvényt szeretnék most lemásolni az Egyesült Királyságban is, hogy a nagyszámú követővel rendelkező profilok ne alakíthassanak ki hamis képet a fiatalabb generációk képviselőiben.
Egy tanulmány szerint az Egyesült Királyságban a közösségi média térnyerése óta a 17 éven aluliak körében nem kevesebb mint 41 százalékkal nőtt a különböző testképzavarokkal kapcsolatos esetek száma.
Mind a norvég, mind a brit törvényjavaslat elsősorban a fizetett posztokra fog összpontosítani, mert ez a terület az, ahol hatóságilag a legkönnyebben közbe tudnak lépni, ha egy tartalomgyártó megpróbálja kijátszani a szabályozást. A brit parlament alsóháza előtt már ott van az előterjesztés, az arról szóló vitában több képviselő is egyetértett abban, hogy az influenszerek és a tartalomgyártók ha pénzt keresnek az említett posztokon, akkor tisztességesen jelölniük kéne, ha a képet vagy bármilyen más tartalmat utólag manipulálták.
(Forrás: Hypebeast; kiemelt kép: illusztráció/Getty Images)