Eddig általában fizetni kellett a hulladékká vált gumiabroncsok leadásáért. Októbertől nem kell.

Júliusban elindult Magyarországon az új hulladékgazdálkodási rendszer. Ennek egyik eleme „a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer” is, amelyben a környezetszennyező termékek gyártóinak a szennyező fizet elve alapján díjat kell fizetniük a termékeik hulladékkezeléséért. Az egyes termékkategóriákra speciális szabályok vonatkoznak, például a gumiabroncsokra is:

a hulladékká vált gumiabroncsot októbertől külön kell gyűjteni, és a Mohu Mol Zrt., illetve alvállalkozóinak az erre kijelölt telephelyein vagy a forgalmazónak kell leadni, akik ingyenesen átveszik.

A szükségtelenné vált gumikat eddig is le lehetett adni, például a gumisoknál, akik viszont ezért pénzt kértek, hiszen tőlük is pénzért vették át a hulladékkezelők. Attól, hogy már ingyen meg lehet szabadulni az egyébként veszélyes hulladéknak számító gumiktól, a jogalkotók azt remélik, hogy kevesebb lesz az országban az illegálisan lerakott hulladék, és nő az újrahasznosítási arány..

Itt található a különböző hulladékfajtákat átvevő Mohu-telephelyek listája – Budapesten például csak egy helyen veszik át a gumit, de ne felejtsük el, hogy a forgalmazóknál is leadhatók a használt abroncsok, tehát tényleg csak szándék kérdése, hogy legálisan és környezetbarát módon szabadulunk meg tőlük, vagy szabálytalanul, primitíven és környezetszennyezően.

(Forrás: MTI)

Ez is érdekelhet:

Így lehet tükörsima gumiból szépen barázdált, de életveszélyes darabot készíteni

Profi munka, csak a következményei lehetnek nagyon súlyosak.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés