A világháló ott lapul a zsebedben, a táskádban, és a nap nagy részében felhasználásával dolgozol, tanulsz, ügyeket intézel. A szórakozásra és kapcsolattartásra is kiválóan alkalmas internet azonban nem volt mindig ennyire része életünknek. Sokan még emlékezhetünk saját gyermekkorunkból arra, amikor a chat helyett hetekig vártuk a válaszlevelet valakitől, vagy egyszerűen csak elkéredzkedtünk otthonról, és becsöngettünk a haverokhoz. Az Y vagy már ki tudja hányadik generáció egészen másként nő fel, és tapasztalja meg az internet kínálta lehetőségeket. Ami iránt pedig ekkora kereslet van, az nyilvánvalóan maga után hozza a marketing és az online reklám világát.
Influencerek az új internetes hirdetési „felületek”?
Ugyan a televíziós reklámok között is akadhatunk még gyöngyszemekre, de a legtöbb esetben ezek szinte már fel sem keltik az érdeklődést. Valószínűleg azért is van ez így, mert a streaming csatornák, a netes filmnézés, az online zenehallgatás, és a netes kommunikáció inkább előtérbe került, mint akár csak 5 évvel ezelőtt tapasztaltuk.
Az internetes reklámok természetesen nem maradhatnak ki a webes térből, és nap mint nap szembejönnek velünk. Az internetes hirdetési felületek komoly összegekért lelnek gazdára, és persze a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségek mellett sem mehetünk el. Ha azonban félretesszük mindezeket, akkor is ott van az internetes reklámozás egy már nem is annyira új műfaja, mégpedig az influencerek alkalmazása.
Célirányos hirdetések megbízható forrásból?
A „véleményvezérként” fordítható kifejezés tökéletesen takarja is azt, amit tulajdonképpen az influencer megtestesít a közösségi térben. A YouTube-on jelen levő, magukat videósoknak, vagy egészen egyszerűen influencereknek nevező személyek gyakran elképesztő követőszámmal rendelkeznek. Ezt pedig a cégek előszeretettel használják ki, hiszen így egy-egy korcsoportot vagy érdeklődési körű embereket könnyen megszólíthat. Az influencer szerepe ebben nem más, mint az, hogy felé követőinek már kiépült egyfajta bizalma, ezért kételkedés nélkül fogadják mindazt a véleményt, amit a videós egy-egy termékről vagy szolgáltatásról állít.
Tény azonban, hogy vékony jég az, amin az influencerek táncolnak. Hitelességük nagymértékben múlik azon, milyen cégekkel vannak kapcsolatban, és önmaguknak sem mondanak-e ellent bizonyos termékek reklámozásával, feltüntetésével videóikban vagy Insta posztjaikban.
Instagram, ahol bárki lehet sztár
Apropó, Instagram! Ez az a hely, ahol bárkiből celeb lehet, de legalábbis bevételt produkáló influencer. Ehhez gyakran nem is kell más, mintha valakinek a valakije vagy, esetleg még az Instagram szabályaiba is beleférő módon mutogatod domborulataid.
Persze a helyzet bonyolultabb ennél, hiszen egyre több kétkedő hangot hallani azzal kapcsolatban, hogy kikkel érdemes hirdetni, milyen célok mellé álljon oda egy nagy követőszámmal rendelkező influencer. Az influencer marketing világa is egyre inkább a hitelesség és a megbízhatóság irányába mozdul, ugyanis csak ez az, ami hosszú távon megéri a cégek számára.
Egy biztos. Ha valaki most vágna bele a videós tartalomgyártásba, akkor az aktuális trendek követése helyett inkább érdemes egyedien és intelligensen megfognia a dolgot. Ezek ugyanis azok a jellemzők, melyek mind többeket vonzanak be a mainstream világa helyett.