Punks not dead! Öltönyt húztak, és lenyomják a világot! Bevizsgáltuk a HVG Extra különszámát.

André Maurois szerint az üzlet nem más, mint a sport és a háború keveréke, a HVG Extra Business című különszámát olvasva annyit tehetnénk hozzá, hogy ha stílusosan művelik, akkor az üzlet szórakoztató is. Ez nem kis teljesítmény, hiszen aki fogott már kezében a hazai üzleti elitről (az üzleti elitnek) szóló magazinokat, az tisztában van vele, hogy kevés fájdalmasabb és kínosabb olvasmány létezik a világon, mint a magenta nyakkendős CEO-kkal és CFO-kkal azonos szabásminta alapján készült egyeninterjú.

És hogy mi az a business punk? A két nehezen összeegyeztethető fogalmat olyan színes, formabontó, a bevett sémákat semmibe vevő (→punk) üzleti felfogásban gondolkodó géniuszokkal szemléltetik, mint Sir Richard Branson, a Virgin világűrt meghódítani készülő vezére, a közelmúltban elhunyt Apple guru, Steve Jobs, vagy a legfontosabb üzleti tárgyalásait rózsaszín zakóban végigparádézó Facebook wunderkind, Mark Zuckerberg.

A lap eredeti megközelítésben járja körül a siker és az üzlet fogalmát, és ennek megfelelően olyan hazai egyéniségeket szólaltat meg - Tóth „Carnation Group” Krisztián, Sáfár „Godot Galéria” Zoltán, Árpa Attila, stb. -, akik rendhagyó arc poeticát vallva értek el figyelemre méltó eredményeket. A 128 oldal során kevés üresjáratba futottunk bele, de nem csak a felmutatott témák miatt vonzó, a tördelése is üdítő látvány. A Wired-re hajazó megoldásokat nem bánjuk, sőt, a hazai printtermékek többségére ráférne egy alapos vizuális upgrading. 890 forintos fogyasztóbarát árával szerintünk ez a hónap befektetése.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vizsgaidőszaki gasztró: gyorskaja és csipsz nem, étcsoki és kávé mértékkel

Önellátó klímájú ez a faborítású oslói toronyház

Kicsit megszédültünk, ápolónőre lenne szükségünk

További cikkeink a témában