Nem fogsz meglepődni, ki vezeti a Forbes listáját.

Forbes – mint minden évben, most is – összeállította a világ legértékesebb márkáit rangsoroló 100-as listáját. Nagy meglepetés pedig nincs, ugyanis tavalyhoz hasonlóan

idén is az Apple vezeti, amelynek márkaértéke 241,2 milliárd dollár, ami 17%-os növekedést mutat az előző évhez képest.

A második helyre a Google volt jó (207,5 milliárd dollár, +24%), míg harmadikon a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30%) áll.

A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi 2330 milliárd dollárról. Mutatjuk is a Top 10-et:

1. Apple: 241,2 milliárd dollár (+17%-os növekedés tavalyhoz képest)
2. Google: 207,5 milliárd dollár (+24%)
3. Microsoft: 162,9 milliárd dollár (+30%)
4. Amazon: 135,4 milliárd dollárral (+40%)
5. Facebook: 70,3 milliárd dollár (-21%)
6. Coca-Cola: 64,4 milliárd dollár (+9%)
7. Disney: 61,3 milliárd dollár (+18 %)
8. Samsung: 50,4 milliárd dollár (-5%)
9. Louis Vuitton: 47,2 milliárd dollár (+20%)
10. McDonald's: 46,1 milliárd dollár (+5%).

Tavalyhoz képest...

  • a legnagyobb győztes: a Netflix, amelynek márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 72%-kal, 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került.
  • a legnagyobb vesztes a Facebook, amely 21%-os márkaérték-csökkenés ellenére is meg tudta őrizni ötödik helyét.

A százas listán a legértékesebb világmárkák közül több mint 50 amerikai, 10 német, 9 francia, 6 japán és öt svájci.

(Forrás: Forbes, MTI, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Vanessa választhat, hogy dalt vagy forgatókönyvet írjunk neki

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés