Tíz hónap alatt elkészült egy igen látványos, 25 méteres fahíd Kínában, ami alatt a turistahajók is simán elférnek.

Kína vizekben gazdag területén, a déli Kanton tartományban található Csiangmen (Jiangmen) városa, ahol a halászat és mezőgazdaság kedvéért számos tó és folyó szabdalja a földeket, ezért a hídépítésnek rendkívül gazdag hagyományai alakultak ki.

Igen ám, de a gyors urbanizáció miatt a helyi falvak, kisvárosok csak vegetálnak, éppen ezért jött létre a Gulou Waterfront, „öko-kulturális turisztikai üdülőhely”, lényegében a falusi turizmus helyi változata:

a cél a térség fejlesztése a speciális helyi „tájszerkezet” megőrzésével, természetpedagógiával, családi programokkal – és további hidakkal, hogy könnyű maradjon az emberek és a halászhajók mozgása.

Szóval a nagy programnak csak kicsi, de annál látványosabb eleme a LUO stúdió fahídja, modern formavilággal, de a tradíciók őrzésével.

 

Mivel a térség úthálózata hagyományosan gyenge volt, meghatározó szerep jutott a hidaknak, azon belül is a halászhajók közlekedését segítő, magasan ívelt fahidaknak, Dél-Kínában ugyanis rengeteg az erdő.

Ilyen a LUO stúdió fahídja is: már a teherhordó platform is 1,35 méterrel magasabb a normál vízszintnél, az íves szerkezet aljáig további 2,8 méter a magasság, azaz összesen több mint négy méterrel az átlagos vízszint felett ível át a híd, így még a nagyobb turistahajók is átférnek alatta. A fesztávolság 25 méter, fő szerkezeti elemként három nagy íves gerendát használtak.

Hogy ne szaladjanak el a gyártási és szállítási költségek, mindhárom főgerendát három részre osztották, majd a helyszínen acélcsavarokkal kapcsolták össze őket újra.

A híd összeköt egy nyüzsgő bevásárló utcát a szomszédos gyermeküdülővel, ezért is terveztek egy zárt, folyosószerű részt hozzá, hogy átmenetet képezzen a „profán” és a kicsit „álomszerű” funkció között. A fedett hidak hagyománya a történelmi időkre nyúlik vissza, de ma is praktikusak: arrafelé sokat esik az eső, így a zárt szerkezet (amit fémlapokkal oldottak meg) védi a gyalogosokat és magát a hidat, és a szerkezet stabilitását is növeli.

A hidat 2021 márciusában kezdték építeni, és idén januárban adták át.

(Fotók: Jin Weiqi)

Ez is érdekelhet:

Nahát, milyen jópofa magyar hidak vannak!

Oké, hogy Lánchíd, Chuck Norris híd meg Kőröshegyi völgyhíd, de a kisebb, kevésbé ismert hídjaink között is van ám egy csomó érdekes!

A világ legérdekesebb hídjai között akad egy pár furcsaság

Mutatunk nyolc látványosan különleges hidat.

Leonardo hídja még ma is működőképes

Leonardo pofonegyszerű, mégis erős önhordó hidat tervezett az 1500-as évek elején. Olyannyira megállja a helyét ma is, hogy idén májusban Norvégiában önkéntesek építettek egyet.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés