Tíz hónap alatt elkészült egy igen látványos, 25 méteres fahíd Kínában, ami alatt a turistahajók is simán elférnek.

Kína vizekben gazdag területén, a déli Kanton tartományban található Csiangmen (Jiangmen) városa, ahol a halászat és mezőgazdaság kedvéért számos tó és folyó szabdalja a földeket, ezért a hídépítésnek rendkívül gazdag hagyományai alakultak ki.

Igen ám, de a gyors urbanizáció miatt a helyi falvak, kisvárosok csak vegetálnak, éppen ezért jött létre a Gulou Waterfront, „öko-kulturális turisztikai üdülőhely”, lényegében a falusi turizmus helyi változata:

a cél a térség fejlesztése a speciális helyi „tájszerkezet” megőrzésével, természetpedagógiával, családi programokkal – és további hidakkal, hogy könnyű maradjon az emberek és a halászhajók mozgása.

Szóval a nagy programnak csak kicsi, de annál látványosabb eleme a LUO stúdió fahídja, modern formavilággal, de a tradíciók őrzésével.

 

Mivel a térség úthálózata hagyományosan gyenge volt, meghatározó szerep jutott a hidaknak, azon belül is a halászhajók közlekedését segítő, magasan ívelt fahidaknak, Dél-Kínában ugyanis rengeteg az erdő.

Ilyen a LUO stúdió fahídja is: már a teherhordó platform is 1,35 méterrel magasabb a normál vízszintnél, az íves szerkezet aljáig további 2,8 méter a magasság, azaz összesen több mint négy méterrel az átlagos vízszint felett ível át a híd, így még a nagyobb turistahajók is átférnek alatta. A fesztávolság 25 méter, fő szerkezeti elemként három nagy íves gerendát használtak.

Hogy ne szaladjanak el a gyártási és szállítási költségek, mindhárom főgerendát három részre osztották, majd a helyszínen acélcsavarokkal kapcsolták össze őket újra.

A híd összeköt egy nyüzsgő bevásárló utcát a szomszédos gyermeküdülővel, ezért is terveztek egy zárt, folyosószerű részt hozzá, hogy átmenetet képezzen a „profán” és a kicsit „álomszerű” funkció között. A fedett hidak hagyománya a történelmi időkre nyúlik vissza, de ma is praktikusak: arrafelé sokat esik az eső, így a zárt szerkezet (amit fémlapokkal oldottak meg) védi a gyalogosokat és magát a hidat, és a szerkezet stabilitását is növeli.

A hidat 2021 márciusában kezdték építeni, és idén januárban adták át.

(Fotók: Jin Weiqi)

Ez is érdekelhet:

Nahát, milyen jópofa magyar hidak vannak!

Oké, hogy Lánchíd, Chuck Norris híd meg Kőröshegyi völgyhíd, de a kisebb, kevésbé ismert hídjaink között is van ám egy csomó érdekes!

A világ legérdekesebb hídjai között akad egy pár furcsaság

Mutatunk nyolc látványosan különleges hidat.

Leonardo hídja még ma is működőképes

Leonardo pofonegyszerű, mégis erős önhordó hidat tervezett az 1500-as évek elején. Olyannyira megállja a helyét ma is, hogy idén májusban Norvégiában önkéntesek építettek egyet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában