Izgalmas és rendkívül felelősségteljes munka zajlik az irányítótoronyban, ahol az utasszállító gépek mellett vadászrepülőkkel is foglalkoznak.

Kecskeméten indítanak a Gripenek, amelyek a Kelet-Magyarország feletti sűrű légiforgalomba csatlakoznak be. A menetrendszerinti járatok mellett a szektorért felelős irányítóknak a gyorsan mozgó vadászgépekkel is foglalkozniuk kell a Hungarocontrol munkatermében. Ez most nem éles helyzet, de a valósággal szinte teljesen megegyező szimuláció, légiforgalmi irányító gyakornokok ülnek a radar előtt, akiknek képzése célegyenesbe fordult.

Így dolgoznak a légi irányítók Ferihegyen

Óriási felelősség, izgalmas munka a repülőtér felett.

Minden évben hirdetnek toborzást. De vajon fel lehet-e készülni rá? Milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki légiforgalmi irányító szeretne lenni? És mi mindent tanulnak a hallgatók? A Légiforgalmi Kulturális Központ videójából kiderül, a Hungarocontrol oldalán pedig írásban is olvashatók a jelentkezési feltételek és a képzés részletei, valamint az is, hogy aki vállalja, hogy a sikeres szakszolgálati vizsga után tíz évig a cégnél dolgozik, annak teljes egészében kifizetik a rendkívül költséges képzést, sőt, már a tanfolyam alatt is bruttó 300–400 ezer forintos alapbért, műszakpótlékot és cafeteriát is kaphat.

Ez is érdekelhet:

Balhé 10 ezer méter magasan: így fékezik meg az őrjöngő utasokat a repülőgépeken

Tudtad, hogy a légiutas-kísérők már a beszállításkor kiválasztják azokat az utasokat, akik baj esetén segíthetnek nekik?

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában