Óriási felelősség, izgalmas munka a repülőtér felett.
Két pálya, több forgalmi előtér, rengeteg állóhely, napi kétszáz-háromszáz repülőgép, és egy különleges hely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felett. Hogyan adják kézről kézre az induló és érkező járatokat a Hungarocontrol légiforgalmi irányítói? Mi mindenre figyelnek a jelentős számú gépmozgást hozó forgalmi löketek idején? Mi a feladata az engedélykiadó, a gurító és tornyos pozíciót ellátó szakembernek? Mekkora a budapesti torony légtere, mikor kapják meg a leszállásra készülő repülőgépeket? Hogyan történik a gépek mozgásának felügyelete, amikor az ablak túloldalán csak a mindent eltakaró gomolygó fehérség látható?
A Légiközlekedési Kulturális Központ friss videójában Molnár Lajos légi forgalmi irányítót kísérik el közel negyvenéves pályafutásának utolsó két szolgálat munkanapjára. Ő mesél a légi forgalmi irányítás kulisszatitkairól és az irányítótorony történetéről.
Ez is érdekelhet: