Óriási felelősség, izgalmas munka a repülőtér felett.

Két pálya, több forgalmi előtér, rengeteg állóhely, napi kétszáz-háromszáz repülőgép, és egy különleges hely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felett. Hogyan adják kézről kézre az induló és érkező járatokat a Hungarocontrol légiforgalmi irányítói? Mi mindenre figyelnek a jelentős számú gépmozgást hozó forgalmi löketek idején? Mi a feladata az engedélykiadó, a gurító és tornyos pozíciót ellátó szakembernek? Mekkora a budapesti torony légtere, mikor kapják meg a leszállásra készülő repülőgépeket? Hogyan történik a gépek mozgásának felügyelete, amikor az ablak túloldalán csak a mindent eltakaró gomolygó fehérség látható?

A Légiközlekedési Kulturális Központ friss videójában Molnár Lajos légi forgalmi irányítót kísérik el közel negyvenéves pályafutásának utolsó két szolgálat munkanapjára. Ő mesél a légi forgalmi irányítás kulisszatitkairól és az irányítótorony történetéről.

Ez is érdekelhet:

Egymillió repülőgépet figyelnek a Hungarocontrol radarjai

Minden, amit a magyarországi légi irányításról tudni akarsz.

Légiforgalmi irányító szeretnél lenni? Így lehetsz az

Érdekes, de nagyon felelősségteljes munka.

Ilyen volt a Malév utolsó napja, 11 évvel ezelőtt

Nem előzmények nélkül, de gyakorlatilag órák alatt állt le és szűnt meg a magyar nemzeti légitársaság 2012 február elején.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezt „látja” az űrhajó, az ISS, illetve a földi irányítóközpont, amikor egy űrhajó bedokkol az ISS-hez

Megfigyelték, ahogy két állat egyetlen élőlénnyé olvad össze

Papírlapként gyűrögeti az ezerkettes Ladát ez a 32 colos mélynyomó

További cikkeink a témában