Az egyik lassan forog és távolra néz, a másik a repülőtér közelkörzetét felügyeli, a harmadik pedig a ferihegyi forgalmi előtéren, gurulóutakon, futópályákon zajló mozgásokat monitorozza. Radarok közelről.

A pandémia előtti utolsó rekordévben, 2019-ben több mint egymillió repülőgép biztonságát garantálta a Hungarocontrol, azt követően, hogy a hazai és a koszovói légtérben is jelentősen nőtt a forgalom. A hazai radarok és a magyar légiforgalmi irányítók 758 ezer átrepülő gépet felügyeltek és kezeltek, a ferihegyi repülőtéren megforduló járatok száma pedig megközelítette a 122 ezret. A repüléstájékoztató szolgálat 65 ezer légi járművel foglalkozott.

Hányféle radar figyeli a hazai égboltot? Mi a különbség a távolkörzeti és a közelkörzeti között? Mit tud az elsődleges és a másodlagos radar? Hogy néz ki egy hegytetőre telepített radarállomás? Kik üzemeltetik ezt a rendkívül összetett rendszert? Hogyan jutnak el az információk a Bakony tetejéről a ferihegyi Igló utcába? A Légiközlekedési Kulturális Központ friss videójából mindez kiderül.

Ez is érdekelhet:

Légiforgalmi irányító szeretnél lenni? Így lehetsz az

Érdekes, de nagyon felelősségteljes munka.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így engedd be a dzsungelt az otthonodba

Megtaláltuk a rollert, ami végre az, amit kerestünk – A Boardy biztonságos, gyönyörű, és minden terepen használható

És te tudod, milyen anyagból készülnek a bankjegyek?

További cikkeink a témában