Az egyik lassan forog és távolra néz, a másik a repülőtér közelkörzetét felügyeli, a harmadik pedig a ferihegyi forgalmi előtéren, gurulóutakon, futópályákon zajló mozgásokat monitorozza. Radarok közelről.
A pandémia előtti utolsó rekordévben, 2019-ben több mint egymillió repülőgép biztonságát garantálta a Hungarocontrol, azt követően, hogy a hazai és a koszovói légtérben is jelentősen nőtt a forgalom. A hazai radarok és a magyar légiforgalmi irányítók 758 ezer átrepülő gépet felügyeltek és kezeltek, a ferihegyi repülőtéren megforduló járatok száma pedig megközelítette a 122 ezret. A repüléstájékoztató szolgálat 65 ezer légi járművel foglalkozott.
Hányféle radar figyeli a hazai égboltot? Mi a különbség a távolkörzeti és a közelkörzeti között? Mit tud az elsődleges és a másodlagos radar? Hogy néz ki egy hegytetőre telepített radarállomás? Kik üzemeltetik ezt a rendkívül összetett rendszert? Hogyan jutnak el az információk a Bakony tetejéről a ferihegyi Igló utcába? A Légiközlekedési Kulturális Központ friss videójából mindez kiderül.
Ez is érdekelhet: