Eddig 50 ezren írták alá a petíciót.

„Megfulladunk a Földközi-tengeren és a kikötőinkben. Érezzük, látjuk, belélegezzük a szennyezett levegőt, és a kánikula miatt csúcsokat döntenek (a szennyezettségi értékek). A tengerjárók szemetelnek, büntetlenül ontják a füstöt a folyóinkba, ez nem mehet így tovább. Akkora szennyezést okoznak, mintha egymillió gépkocsi menne el erre”

– mondta Benoit Payan, Marseille polgármestere, aki petíciót indított városa honlapján és a közösségi oldalakon a legszennyezőbb tengeri járművek kitiltásáért. A petíció célja, hogy támogassa a városvezetés kezdeményezését a tengeri szennyezés csökkentése érdekében. Eddig 50 ezer aláírás gyűlt össze.

„Követeljük a nemzetközi szabályozás megváltoztatását, a tengereinket és a városainkat jobb óvását” – írta az önkormányzat, amely „szigorú és ambiciózus normákat” szeretne a Földközi-tenger és a tengerparton élők védelméért. A kérést az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) tengerészeti kérdésekre szakosodott ügynökségéhez, a Nemzetközi Tengerészeti Szervezethez intézték az aláírók, mert ez az intézmény szabályozza a tengerjárók károsanyag-kibocsátását. „Azt kérjük a Nemzetközi Tengerészi Szervezettől, hogy gyorsítsa fel döntését a kénkibocsátásról” – olvasható a petícióban.

A Wonder Of The Seas látványosan füstölve érkezik a marseille-i Pacába idén májusban (Fotó: Gerard Bottino/SOPA Images/LightRocket/Getty Images)

Marseille városa – ahová idén eddig kétmillió turista érkezett tengerjáró hajóval – a francia kormányt is megszólította, és sürgette, hogy haladéktalanul kezdjen tárgyalásokat a Földközi-tenger mentén fekvő államok és városok vezetőivel a nitrogén-oxid-kibocsátás kérdéséről. Februárban már összehívták Bejrúttól Tangerig a Földközi-tenger mentén fekvő huszonnégy nagyváros döntéshozóit, hogy közösen új környezet- és egészségvédelmi szabályokat alkossanak meg.

A Le Parisien című napilap szerint a tengerjárók és a gazdaság védelmezői arra hívták fel a figyelmet, hogy az MSC és a Costa társaságok legmodernebb, cseppfolyósított földgázzal üzemelő tengerjáró hajói kevésbé szennyezőek, és a kikötőben is tudnak tankolni.

Az olasz kormány egy éve már kitiltotta a tengerjáró hajókat a velencei lagúnából.

(Forrás: MTI. Nyitókép: az AIDAcosma tengerjáró hajó Marseille-nél, fotó: Bottino/SOPA Images/LightRocket/Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Megmentjük a bolygót azzal, ha befejezzük a repülést?

Tíz év alatt átállhatunk hidrogénhajtású repülőgépre, de ahhoz súlyos befektetések kellenek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

A legszörnyűbb lakóközösség lakógyűlésére is elmegyünk Sophie helyett

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés