Hetven évig bírta.

„A vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak, az IKEA katalógust egyre kevesebben használják. Az Inter IKEA Systems B.V., a globális IKEA franchise anyavállalata, ezért azt az érzelmes, ámde racionális döntést hozta, hogy tiszteletteljes búcsút vesz az IKEA katalógus sikeres karrierjétől, és nagy izgalommal tekint a jövőbe” – áll az IKEA közleményében.

Az első IKEA-katalógust 1951-ben, a cégalapító Ingvar Kamprad saját maga állította össze, hatvannyolc oldalas volt, svéd nyelvű, címlapján az MK fülesfotellel. 285 ezer példányban nyomtatták ki, és az áruházhoz hasonlóan sikeres lett:

a csúcsévben, 2016-ban hatvankilenc verzióban, harminckét nyelven, több mint ötven piacon, összesen 200 millió példányban terjesztették.

Akkortól viszont csökkent az érdeklődés, a vevők egyre kevésbé lapoznak és egyre többet kattintanak, ehhez igazodva az IKEA fejlesztett weboldalát és alkalmazását, a papírkatalógust pedig megszünteti, ezzel óriási szívességet téve a környezetnek.

Aki nosztalgiázni szeretne, a virtuális IKEA-múzeumban végignézheti az összes svéd katalógust a kezdetektől napjainkig.

Ez is érdekelhet:

Napelemes, vizet permetező, óriási műpálmákkal hűtenék le Abu-Dzabit

Az Egyesült Arab Emírségek fővárosában két dolog van biztosan: pénz és meleg. Előbbi nem akkora baj, utóbbi viszont már most is kicsit túlzás, és a klímaváltozás miatt csak fokozódni fog.

(Forrás: IKEA)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés