Hetven évig bírta.
„A vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak, az IKEA katalógust egyre kevesebben használják. Az Inter IKEA Systems B.V., a globális IKEA franchise anyavállalata, ezért azt az érzelmes, ámde racionális döntést hozta, hogy tiszteletteljes búcsút vesz az IKEA katalógus sikeres karrierjétől, és nagy izgalommal tekint a jövőbe” – áll az IKEA közleményében.
Az első IKEA-katalógust 1951-ben, a cégalapító Ingvar Kamprad saját maga állította össze, hatvannyolc oldalas volt, svéd nyelvű, címlapján az MK fülesfotellel. 285 ezer példányban nyomtatták ki, és az áruházhoz hasonlóan sikeres lett:
a csúcsévben, 2016-ban hatvankilenc verzióban, harminckét nyelven, több mint ötven piacon, összesen 200 millió példányban terjesztették.
Akkortól viszont csökkent az érdeklődés, a vevők egyre kevésbé lapoznak és egyre többet kattintanak, ehhez igazodva az IKEA fejlesztett weboldalát és alkalmazását, a papírkatalógust pedig megszünteti, ezzel óriási szívességet téve a környezetnek.
Aki nosztalgiázni szeretne, a virtuális IKEA-múzeumban végignézheti az összes svéd katalógust a kezdetektől napjainkig.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: IKEA)