Hogyan lett vasutas rangadó a Barcelona–Betis, és miért kapott adatmezt a Reading a Manchester United ellen?

Ki gondolta volna, hogy Robert Lewandowski és Sergio Busquets is vonattal jár munkába? Márpedig ez a helyzet: a Barcelona április közepén először döntött úgy, hogy repülő helyett vonattal megy idegenbeli meccsre, Madrid elővárosába, Getafébe. Bár a katalánoknál a helyzet válságos, ezt az utazást a klub karbonlábnyomának csökkentéséért tették, és még több ilyet terveznek a továbbiakban.

Ugyanezt csinálja a Betis is, nemcsak egyre gyakrabban megy vonattal az idegenbeli meccsekre, de az ugyanígy döntő szurkolóinak kedvezményeket ad. Ez utóbbi nem újdonság Németországban, ahol számos Bundesliga-klub támogatja a szurkolói utazását az országban, feltéve, ha tömegközlekedéssel mennek.

Lewandowski gólt lő a Betisnek a vasutas rangadón (Fotó: Getty Images)

A profi sport világa sokáig nemigen törődött a környezeti hatásával, de az utóbbi időkben ez megváltozott, egyre több a zöld kezdeményezés. A vébére már épült konténerstadion, amit később máshol újra felépíthetnek, több stadionban elkezdtek vegán ételeket árulni, akad, ahol a játékosok bringával járnak edzésre, míg

az angol Reading klímaváltozással kapcsolatos adatvizualizációval díszítette a mezét a Manchester United elleni meccsen.

A mez ujjain azt ábrázolták, hogyan változott az ipari forradalom fővárosának számító Manchester hőmérséklete 1884 óta.

Mocorognak az egyéni sportolók is. Hector Bellerin – amikor még az Arsenal játékosa volt –, megfogadta, hogy minden győzelem után háromezer fát ültet el, nyilván nem személyesen.

Az Union Berlin játékosa, Morten Thorsby középpályás létére 2-es számú mezben játszik (utalva a párizsi klímacélra, a globális felmelegedést 2 Celsius-fok alatt tartani az ipari forradalom előtti szinthez képest), és megalapította a @weplaygreen nevű civil szervezetet. A norvég focista kezdeményezéséről itt egy rövid összefoglaló:

Lehetetlen felsorolni az összes törekvést, a lényeg, hogy sok sportoló és klub sokféle ötlettel elrukkol. A Formula–1 például karbonsemlegessé válna 2030-ra, miközben Sebastian Vettel tavalyi visszavonulásában benne voltak a rengeteg utazással kapcsolatos ellenérzései is, és arra kérte az F1 sztárjait és csapatait, hogy a profitjukból forgassanak vissza környezetvédelemre.

Az utazás egyébként is érzékeny kérdés: a focibajnokságok esetében a kibocsátás felét a meccsekre utazó szurkolók teszik ki.

(Források: Bloomberg, CNNWorld Economic Forum, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Nagy a baj Barcelonában, távozik a klub legfontosabb szakembere

A válság okozta belső feszültség most már emberáldozattal is jár.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés