Hogyan lett vasutas rangadó a Barcelona–Betis, és miért kapott adatmezt a Reading a Manchester United ellen?

Ki gondolta volna, hogy Robert Lewandowski és Sergio Busquets is vonattal jár munkába? Márpedig ez a helyzet: a Barcelona április közepén először döntött úgy, hogy repülő helyett vonattal megy idegenbeli meccsre, Madrid elővárosába, Getafébe. Bár a katalánoknál a helyzet válságos, ezt az utazást a klub karbonlábnyomának csökkentéséért tették, és még több ilyet terveznek a továbbiakban.

Ugyanezt csinálja a Betis is, nemcsak egyre gyakrabban megy vonattal az idegenbeli meccsekre, de az ugyanígy döntő szurkolóinak kedvezményeket ad. Ez utóbbi nem újdonság Németországban, ahol számos Bundesliga-klub támogatja a szurkolói utazását az országban, feltéve, ha tömegközlekedéssel mennek.

Lewandowski gólt lő a Betisnek a vasutas rangadón (Fotó: Getty Images)

A profi sport világa sokáig nemigen törődött a környezeti hatásával, de az utóbbi időkben ez megváltozott, egyre több a zöld kezdeményezés. A vébére már épült konténerstadion, amit később máshol újra felépíthetnek, több stadionban elkezdtek vegán ételeket árulni, akad, ahol a játékosok bringával járnak edzésre, míg

az angol Reading klímaváltozással kapcsolatos adatvizualizációval díszítette a mezét a Manchester United elleni meccsen.

A mez ujjain azt ábrázolták, hogyan változott az ipari forradalom fővárosának számító Manchester hőmérséklete 1884 óta.

Mocorognak az egyéni sportolók is. Hector Bellerin – amikor még az Arsenal játékosa volt –, megfogadta, hogy minden győzelem után háromezer fát ültet el, nyilván nem személyesen.

Az Union Berlin játékosa, Morten Thorsby középpályás létére 2-es számú mezben játszik (utalva a párizsi klímacélra, a globális felmelegedést 2 Celsius-fok alatt tartani az ipari forradalom előtti szinthez képest), és megalapította a @weplaygreen nevű civil szervezetet. A norvég focista kezdeményezéséről itt egy rövid összefoglaló:

Lehetetlen felsorolni az összes törekvést, a lényeg, hogy sok sportoló és klub sokféle ötlettel elrukkol. A Formula–1 például karbonsemlegessé válna 2030-ra, miközben Sebastian Vettel tavalyi visszavonulásában benne voltak a rengeteg utazással kapcsolatos ellenérzései is, és arra kérte az F1 sztárjait és csapatait, hogy a profitjukból forgassanak vissza környezetvédelemre.

Az utazás egyébként is érzékeny kérdés: a focibajnokságok esetében a kibocsátás felét a meccsekre utazó szurkolók teszik ki.

(Források: Bloomberg, CNNWorld Economic Forum, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Nagy a baj Barcelonában, távozik a klub legfontosabb szakembere

A válság okozta belső feszültség most már emberáldozattal is jár.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában