
Erre mondják azt, hogy next level.
A BioTechUSA történetének legnagyobb beruházásán van túl, miután a hazai tulajdonú cég közel kilencmilliárd forintot fektetett be fejlesztéseibe. A projekt első, 5,5 milliárd forintos szakasza már lezárult, ennek részeként egy vadonatúj multilayer, azaz több rétegű fehérjeszeletek gyártására alkalmas technológiát állítottak üzembe a vállalat szadai gyártóközpontjában. Ezzel az új rendszerrel a BioTechUSA háromszorosára növeli éves szeletgyártási kapacitását, így már évi 75 millió szeletet tudnak előállítani – ráadásul más márkáknak is kínálnak bérgyártási lehetőséget, ami komoly versenyelőnyt jelenthet.
A nagyobb felbontásért kattints a képekre!
Ez az új, multilayer fehérjeszelet-gyártósor a legmodernebb technológiát képviseli, és a BioTechUSA igényeire szabták. A folyamat szinte teljesen automatizált, és egy saját fejlesztésű, Barfactory nevű szoftverrel működik, ami az egész rendszert a cég vállalatirányítási rendszeréhez kapcsolja. A tervek szerint az új szeletek éles gyártása 2025 második felében indul.
Mit tud ez az új multilayer fehérjeszelet? Szinte bármit. A BioTechUSA mostantól úgy variálja a többféle töltelékeket, csokibevonatokat, szóróanyagokat és masszákat, ahogy a fogyasztók akarják, vagyis könnyen és gyorsan képes alkalmazkodni a fogyasztói igényekhez. Az új, 50 grammos Crush Bar hozzáadott cukor nélkül és három ízzel startol el, és az előzetes tervek szerint ezek között biztosan ott lesz a sós karamell és a mogyoróvaj, de a jövőben várható még fehércsoki-kókusz, mogyorós csokoládé és pisztácia is.
A cég további fejlesztésekbe is belevágott, például építettek egy shakerlogózó üzemet is. Ez szintén fontos mérföldkő a BioTechUSA számára, hiszen az egyedi shakerek és kulacsok iránti kereslet folyamatosan növekszik. Az új részleg modern szitázó és tamponozó berendezésekkel működik, és jelentősen felgyorsítja a gyártást.
A nagyobb felbontásért kattints a képekre!
A fejlesztések során a fenntarthatóság is kiemelt szerepet kapott, nemcsak napelemeket telepítettek – amelyek a vállalat energiaigényének 30%-át biztosítják, így jelentősen csökkentve az ökológiai lábnyomot –, hanem energiatakarékos világítással és modern hűtőrendszerekkel is csökkentették üzemelési költségeket és a környezeti terhelést.
A BioTechUSA-nak óriási előnye, hogy mindent maga csinál, az étrendkiegészítő-piacon pedig ritka, hogy egy cég ennyire kézben tartsa a gyártást és a logisztikát. De persze ezért tudnak egyedi, minőségi termékeket villantani, és villámgyorsan reagálni, ha a vásárlók valami újat akarnak.
A BioTechUSA célja, hogy a jövőben is meghatározó szereplő maradjon a saját piacán. Az, hogy mennyire jelentős tényező már most is nemzetközi szinten, jól látszik abból, hogy egyedülálló módon egy globális együttműködési megállapodást is aláírt az FC Barcelonával.
(Fotó: BiotechUSA)