Kampány indult, és szokatlanul szórakoztató videó hívja fel a kutyatartók figyelmét Terézvárosban, hogy szedjék fel a kutyájuk ürülékét.

Egy kicsit normálisabb világban nem kell(ene) szankciókkal fenyegetni és ehhez hasonló videókat készíteni ahhoz, hogy a kutyások felszedjék a kutyájuk után a szart, ez ugyanis annyira természetes kell(ene) legyen, mint az, hogy a sajátunkat lehúzzuk a vécén. Aki szokott közterületen gyalogosan járni, tudja, hogy sajnos nem az.

Az utcát szennyezni mindenhol tilos, ezért büntetést lehet kiszabni, de valószínűleg még a legbunkóbb kutyás is összeszedi a kakit, ha a kutyája épp egy közterület-felügyelő vagy egy rendőr lába mellé helyezi el. Ha pedig nincs tettenérés, bizonyítani is nehéz, akkor pedig büntetés sem lesz, tehát nincs visszatartó erő, marad minden szar.

Terézváros valószínűleg nem szarosabb, mint a többi bel-pesti kerület, de mintha ők unták volna meg leginkább, hogy szarban vannak: február 15-én kampányt indítottak. Készítettek egy tájékoztató füzetet, és immár

nemcsak azt büntetik, ha valakit rajtakapnak, hogy nem szedi fel a kutyája szarát – hiszen ez szinte lehetetlen –, hanem azt is, ha valakinél nincs ürülékgyűjtő zacskó, póráz nélkül sétáltat, vagy nincs a kutyájában csip.

Egy felelős állattartónak ezek evidensek, a többieket az akár 100 ezer forintos bírsággal próbálják nevelni.

Persze lehet, hogy valaki mindig hord magánál zacskót, és mindig ugyanazt, mert soha nem szedi fel vele a szart, de talán ha a mostaninál is cikibb lesz a járdán hagyni, azok is lehajolnak majd érte, akik eddig szartak a társadalmi együttélés szabályaira. Ez még csak remény, a kampányt felvezető, a pillangóhatást egész különleges módon megjelenítő kisfilm viszont már valóság.

(A nyitókép illusztráció, forrás: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Hide the Pain Harold úgy hívja fel az újraélesztés fontosságára a figyelmet, mint senki más

A leghíresebb magyar mém nem először szolgál jellegzetes mosolyával hasznos célt.

Nyomasztó kisfilm, hogy ne jusson eszedbe részegen vezetni

Nem lesz jó érzésed a végén, de nézd meg mindenképp!

Azért olyan nyomasztók ezek a társadalmi célú hirdetések, mert igazak

Erőszak, ittas vezetés, dohányzás, pusztuló természet… Súlyos problémák, amelyek megoldása nem várható a reklámcégektől, de figyelemfelhívásban sokszor tudnak nagyot alakítani.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés