A közép- és felsőkategóriás kereslet viszont köszöni szépen, jól van.

A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint tavaly 16 milliárd 984 millió frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad a 2019. évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak a megelőző évhez képest.

írja az MTI.

Decemberben a teljes óraexport értéke éves összevetésben 2,5 százalékkal, 1 milliárd 716 millió frankra csökkent. Ezen belül a karórák kiviteléből származó bevétel 2,2 százalékkal, 1 milliárd 636 millió frankra mérséklődött 2019 decemberével összevetve.

Érdekes ugyanakkor, hogy az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesés a 200 frank alattiaknál volt decemberben, 20,5 százalék 2019 decemberével összevetve. Ebben a kategóriában volt a legnagyobb a bevételcsökkenés is: 19,3 százalék.

A középkategória tartotta magát

Egyedül az 500 és 3 ezer frank közötti, közepes árkategóriájú karórákból sikerült többet eladni a múlt hónapban éves szinten, 17,6 százalékkal, míg az értékesített órákból származó bevétel 19,5 százalékkal emelkedett.

A felsőkategóriás, 3 ezer frank feletti órák eladott darabszáma 12,9 százalékkal esett, az ebbe a kategóriába tartozó órák eladásából származó bevétel ugyanakkor csak szerényen, 2,2 százalékkal mérséklődött éves összevetésben.

Magyarán a drága órák piaca nem esett látványosan.

Év végén  Kína volt a svájci órák legfontosabb felvevő piaca 17,9 százalékos piaci részesedéssel, az ide irányuló órakivitel értéke 45,2 százalékkal, 306,6 millió frankra ugrott. A svájci órák második legnagyobb piaca decemberben az Egyesült Államok volt, 10,9 százalékos részesedéssel, a svájci export 2,4 százalékkal, 187,1 millió frankra csökkent.

A harmadik legfontosabb piac 10,2 százalékos részesedéssel Hongkong volt, ahová a múlt hónapban exportált svájci órák értéke 175,8 millió frank volt, 19,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.

A negyedik legnagyobb, 6,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Japánban a svájci órák eladása 0,8 százalékkal, 105,4 millió frankra mérséklődött. Az 5,7 százalékos piaci részesedésű Szingapúrban az értékesítés 6,6 százalékkal, 98 millió frankra süllyedt.

A tendenciából egyértelműen kiderül, hogy azok a vásárlók hagytak fel az óravásárlással, akik egyébként sem a drágább modelleket keresték.

Illetve főbb piacok közül Kína és az Egyesült államok továbbra is erős tudott maradni a válság közepette is.

Kiemelét kép: Getty Images

Ha már órázás

Íme az Órások című sorozatunk első része, amelyben Ferenczi Balázzsal, a Fratello Watches újságírójával beszélgettünk:

Névtelen kvarcórával kezdte, ma már ő a világ legnagyobb online órapiacának szakértője

Az Órások sorozatunk első részében a Fratello Watches és a Chrono24 magyar újságírójával, Ferenczi Balázzsal beszélgettünk. Szóba kerültek a Magyar Légierő órái, az ikonikus Speedmaster és persze az is, hogy milyen órát ajánl 200 ezer forint alatt.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés