A közép- és felsőkategóriás kereslet viszont köszöni szépen, jól van.

A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint tavaly 16 milliárd 984 millió frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad a 2019. évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak a megelőző évhez képest.

írja az MTI.

Decemberben a teljes óraexport értéke éves összevetésben 2,5 százalékkal, 1 milliárd 716 millió frankra csökkent. Ezen belül a karórák kiviteléből származó bevétel 2,2 százalékkal, 1 milliárd 636 millió frankra mérséklődött 2019 decemberével összevetve.

Érdekes ugyanakkor, hogy az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesés a 200 frank alattiaknál volt decemberben, 20,5 százalék 2019 decemberével összevetve. Ebben a kategóriában volt a legnagyobb a bevételcsökkenés is: 19,3 százalék.

A középkategória tartotta magát

Egyedül az 500 és 3 ezer frank közötti, közepes árkategóriájú karórákból sikerült többet eladni a múlt hónapban éves szinten, 17,6 százalékkal, míg az értékesített órákból származó bevétel 19,5 százalékkal emelkedett.

A felsőkategóriás, 3 ezer frank feletti órák eladott darabszáma 12,9 százalékkal esett, az ebbe a kategóriába tartozó órák eladásából származó bevétel ugyanakkor csak szerényen, 2,2 százalékkal mérséklődött éves összevetésben.

Magyarán a drága órák piaca nem esett látványosan.

Év végén  Kína volt a svájci órák legfontosabb felvevő piaca 17,9 százalékos piaci részesedéssel, az ide irányuló órakivitel értéke 45,2 százalékkal, 306,6 millió frankra ugrott. A svájci órák második legnagyobb piaca decemberben az Egyesült Államok volt, 10,9 százalékos részesedéssel, a svájci export 2,4 százalékkal, 187,1 millió frankra csökkent.

A harmadik legfontosabb piac 10,2 százalékos részesedéssel Hongkong volt, ahová a múlt hónapban exportált svájci órák értéke 175,8 millió frank volt, 19,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.

A negyedik legnagyobb, 6,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Japánban a svájci órák eladása 0,8 százalékkal, 105,4 millió frankra mérséklődött. Az 5,7 százalékos piaci részesedésű Szingapúrban az értékesítés 6,6 százalékkal, 98 millió frankra süllyedt.

A tendenciából egyértelműen kiderül, hogy azok a vásárlók hagytak fel az óravásárlással, akik egyébként sem a drágább modelleket keresték.

Illetve főbb piacok közül Kína és az Egyesült államok továbbra is erős tudott maradni a válság közepette is.

Kiemelét kép: Getty Images

Ha már órázás

Íme az Órások című sorozatunk első része, amelyben Ferenczi Balázzsal, a Fratello Watches újságírójával beszélgettünk:

Névtelen kvarcórával kezdte, ma már ő a világ legnagyobb online órapiacának szakértője

Az Órások sorozatunk első részében a Fratello Watches és a Chrono24 magyar újságírójával, Ferenczi Balázzsal beszélgettünk. Szóba kerültek a Magyar Légierő órái, az ikonikus Speedmaster és persze az is, hogy milyen órát ajánl 200 ezer forint alatt.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában