Húszmillió dollárba került, egy évig dolgoztak rajta, és elég ocsmány lett – a város, aminek a lakói egy új logón háborognak.
New York frissítette a város klasszikus, 1977 óta érvényben lévő logóját – ám az új verziót nemhogy nem kedvelik a helyiek, de egyenesen utálják. (Mondjuk meg tudjuk érteni.)
Balra az új logó, jobbra Milton Glaser 1977-es klasszikusa - Forrás: New York State Department of Economic Development
A frissítést egy „optimizmust és civil cselekvést” inspiráló kampány részeként tervezték, a város pandémia utáni életére reagálva, és a városiakat ünnepelve. Nos, a polgárok cselekszenek, csak nem éppen ünnepelnek. Utálják, gúnyolják az eredeti írógépes betűtípust sans serifre cserélő modern változatot, ami küldetése szerint a metróban használt Helvetica betűtípust idézné.
Láttunk vitát hazai grafikusok közt: néhányan azt mondták, Milton Glaser tervében nincs semmi különös, a „szív/szerelem” szót grafikai elemre cserélni nem olyan nagy forradalom. Nos, most akkor látjuk, hogy működik ugyanez, ha egyszerűen leírják csak úgy...
...és ez nemcsak a mi véleményünk, a New York-iak teljesen kiakadtak az új logón.
Ahhoz képest, hogy 20 millió dollárba került, és egy évig dolgoztak rajta, nem sok harmónia van benne. A szív nagyobb lett, máshová került, kilóg az egészből, míg Glaser tervében azonos méretű a betűkkel.
Here's the logo for New York City's new branding campaign. pic.twitter.com/mWQFF5R4mV
— Honeydew Wilkins (@HoneydewWilkins) March 20, 2023
New York City Mayor Eric Adams has, I ♥️ NY logo changed to We ♥️ NY.
The design that cost $20m and took a year to create.
What a POS! (?) Waste of money! ⬇️ pic.twitter.com/rnaGOMlkGN
— judy ⛳️ (@judytgolf) March 22, 2023
Big news folks: I got hired to create the new official logo and slogan for New York City. Not to brag but I think I nailed it! pic.twitter.com/ychkFXedYg
— pixelatedboat aka “mr tweets” (@pixelatedboat) March 21, 2023
New Yorkers, avert your eyes.
(@jamiekaywilde)https://t.co/kxuRbt3MaN
— Morning Brew ☕️ (@MorningBrew) March 24, 2023
„Utalni akartunk az eredetire, de más irányba akartuk elindulni vele” – magyarázta Graham Clifford, az új logó tervezését felügyelő művészeti igazgató, hozzátéve, hogy „a metrórendszer a város vénája vagy dobogó szíve”.
Azért jó látni ezt a fajta érzékenységet, hogy egy logón és betűtípuson képesek emberek dühöngeni. Főleg ha megnézzük ehhez képest Los Angeles logóját:
It’s notable that New York City’s new logo is a distributed argument about how NY is terrible but NYers can still argue about it… and Los Angeles’s new logo is just a synthwave kiss. pic.twitter.com/r3cBlWKgYN
— Ian Bogost (@ibogost) March 23, 2023
(Forrás: Independent, fejléckép: Unsplash)
Ez is érdekelhet: