Húszmillió dollárba került, egy évig dolgoztak rajta, és elég ocsmány lett – a város, aminek a lakói egy új logón háborognak.

New York frissítette a város klasszikus, 1977 óta érvényben lévő logóját – ám az új verziót nemhogy nem kedvelik a helyiek, de egyenesen utálják. (Mondjuk meg tudjuk érteni.)

Balra az új logó, jobbra Milton Glaser 1977-es klasszikusa - Forrás: New York State Department of Economic Development

A frissítést egy „optimizmust és civil cselekvést” inspiráló kampány részeként tervezték, a város pandémia utáni életére reagálva, és a városiakat ünnepelve. Nos, a polgárok cselekszenek, csak nem éppen ünnepelnek. Utálják, gúnyolják az eredeti írógépes betűtípust sans serifre cserélő modern változatot, ami küldetése szerint a metróban használt Helvetica betűtípust idézné.

Láttunk vitát hazai grafikusok közt: néhányan azt mondták, Milton Glaser tervében nincs semmi különös, a „szív/szerelem” szót grafikai elemre cserélni nem olyan nagy forradalom. Nos, most akkor látjuk, hogy működik ugyanez, ha egyszerűen leírják csak úgy...

...és ez nemcsak a mi véleményünk, a New York-iak teljesen kiakadtak az új logón.

Ahhoz képest, hogy 20 millió dollárba került, és egy évig dolgoztak rajta, nem sok harmónia van benne. A szív nagyobb lett, máshová került, kilóg az egészből, míg Glaser tervében azonos méretű a betűkkel.

„Utalni akartunk az eredetire, de más irányba akartuk elindulni vele” – magyarázta Graham Clifford, az új logó tervezését felügyelő művészeti igazgató, hozzátéve, hogy „a metrórendszer a város vénája vagy dobogó szíve”.

Azért jó látni ezt a fajta érzékenységet, hogy egy logón és betűtípuson képesek emberek dühöngeni. Főleg ha megnézzük ehhez képest Los Angeles logóját:

(Forrás: Independent, fejléckép: Unsplash)

Ez is érdekelhet:

A híres Nők az ablakokban fényképnek szomorkás története van

A fénykép elkészült, a modellek elvonultak, az épületet lerombolták.

És ezt olvastad már?
Olyan brutális lett az Asus kézikonzolja, hogy jó eséllyel letarolja a gamer piacot