Napi 50 ezernél is több hallgató, és egy formabontóan új rádiós program. Ez a Rocker Rádió, 2019 magyar média tündérmeséje. Olvass bele, ámulj el, legyél rocker!

2019 február másodikát írtunk. A magyar rockkedvelő közönségnek éjfél óta megint nem volt saját rádiója. Mire épp kezdett volna az elkeseredés úrrá lenni a kedves közönségen, egy poszt jelent meg a facebookon, amely néhány óra alatt több, mint 2000 megosztást kapott.

A posztot Kalácska Gábor jegyezte, aki annak idején a Rádió Rock alapító programigazgatója volt. Egy vadonatúj online rádió indulásáról számolt be, Rocker Rádió néven. A többi már történelem.

Minket is meglepett mennyire gyorsan terjedt a hír, bár nyilván tudatosan időzítettük így a rádió indulását. De hogy alig egy hét alatt 350 ezer embertől is többet érjük el, ezt álmunkban sem gondoltuk volna – mondja Gábor.

A csoda pedig folytatódott, a Rocker Rádió 3 nap alatt bekerült az összes magyar rádió online hallgatottságát vizsgáló listán a legjobb 10 közé.

„Szombaton indultunk, hétfőre a hetedik helyen voltunk. Fel sem tudtuk fogni” – mondja Thuróczy Richard, a Rocker Rádió másik fele.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Richard Thuróczy (@thuroczyrichard) által megosztott bejegyzés,

De vajon hogyan jöhetett létre a modern magyar garázscég-mese? Nos, két hősünk immár 12 éve dolgozik közösen, mégpedig a legnagyobb magyar rádiókban. Sláger, Neo Fm, Juventus volt a sorminta, aztán jött a már emlegetett Rádió Rock.

„Mikor láttuk, hogy a Rádió Rockot be fogják áldozni, három hetünk volt összerakni egy online rádiót a semmiből. Tapasztalt rádiós fejjel ez hónapokkal ért fel” – mondja Gábor.

„Megosztottuk a munkát, Gábor volt a program és a zene, én az arculat és a szignálok. Nem sokat aludtunk, de megérte” – tesz hozzá Richard.

És hogy mi történt az azóta eltelt több, mint egy évben?

A csoda folytatódik. A Rocker Rádió folyamatosan a legjobb 15 rádió között szerepel azon a bizonyos listán, és naponta 30-60 ezer rockkedvelő dönt úgy, hogy meghallgatja a műsort. Miközben pedig a szakma is egyre komolyabban veszi őket. Az idei év már nagyívű együttműködésekkel indult a legnagyobb hazai koncertszervezőkkel, aztán jött a gonosz mostoha: a koronavírus. Amit a srácok inkább lehetőségként fogtak fel, a tovább lépésre.

„A karantén elején 15-40%-kal több hallgatónk lett naponta. Így nem értünk rá keseregni, ki kellett találnunk, hogyan tartsuk meg őket.” – mondja Richard.  „Csináltunk egy egyhónapos játékot Rocker ABC néven, aminek több, mint 1,1 millió letöltése volt áprilisban. Emellett a Facebookon kiugróan magas aktivitásunk lett a hónapban.”

„Emiatt viszont a külföldi managementek is felfigyeltek a rádióra, egy csomó amerikai és európai sztárbanda jelentkezett be nálunk” – veszi át a szót Gábor. „Így a műsor még különlegesebb lesz, mi meg a gyerekkori kedvenceinkkel kerülünk kapcsolatba. Hát mi ez, ha nem tündérmese?”

Ennek a mesének te is részese lehetsz, ha belehallgatsz a rádió műsorába, letöltöd az Android, vagy iPhone applikációt, vagy beköveted őket facebookon, vagy instán. De vigyázz! Ha rájuk próbálsz, könnyen lehet, hogy függő leszel!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában