Napi 50 ezernél is több hallgató, és egy formabontóan új rádiós program. Ez a Rocker Rádió, 2019 magyar média tündérmeséje. Olvass bele, ámulj el, legyél rocker!
2019 február másodikát írtunk. A magyar rockkedvelő közönségnek éjfél óta megint nem volt saját rádiója. Mire épp kezdett volna az elkeseredés úrrá lenni a kedves közönségen, egy poszt jelent meg a facebookon, amely néhány óra alatt több, mint 2000 megosztást kapott.
A posztot Kalácska Gábor jegyezte, aki annak idején a Rádió Rock alapító programigazgatója volt. Egy vadonatúj online rádió indulásáról számolt be, Rocker Rádió néven. A többi már történelem.
Minket is meglepett mennyire gyorsan terjedt a hír, bár nyilván tudatosan időzítettük így a rádió indulását. De hogy alig egy hét alatt 350 ezer embertől is többet érjük el, ezt álmunkban sem gondoltuk volna – mondja Gábor.
A csoda pedig folytatódott, a Rocker Rádió 3 nap alatt bekerült az összes magyar rádió online hallgatottságát vizsgáló listán a legjobb 10 közé.
„Szombaton indultunk, hétfőre a hetedik helyen voltunk. Fel sem tudtuk fogni” – mondja Thuróczy Richard, a Rocker Rádió másik fele.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
De vajon hogyan jöhetett létre a modern magyar garázscég-mese? Nos, két hősünk immár 12 éve dolgozik közösen, mégpedig a legnagyobb magyar rádiókban. Sláger, Neo Fm, Juventus volt a sorminta, aztán jött a már emlegetett Rádió Rock.
„Mikor láttuk, hogy a Rádió Rockot be fogják áldozni, három hetünk volt összerakni egy online rádiót a semmiből. Tapasztalt rádiós fejjel ez hónapokkal ért fel” – mondja Gábor.
„Megosztottuk a munkát, Gábor volt a program és a zene, én az arculat és a szignálok. Nem sokat aludtunk, de megérte” – tesz hozzá Richard.
És hogy mi történt az azóta eltelt több, mint egy évben?
A csoda folytatódik. A Rocker Rádió folyamatosan a legjobb 15 rádió között szerepel azon a bizonyos listán, és naponta 30-60 ezer rockkedvelő dönt úgy, hogy meghallgatja a műsort. Miközben pedig a szakma is egyre komolyabban veszi őket. Az idei év már nagyívű együttműködésekkel indult a legnagyobb hazai koncertszervezőkkel, aztán jött a gonosz mostoha: a koronavírus. Amit a srácok inkább lehetőségként fogtak fel, a tovább lépésre.
„A karantén elején 15-40%-kal több hallgatónk lett naponta. Így nem értünk rá keseregni, ki kellett találnunk, hogyan tartsuk meg őket.” – mondja Richard. „Csináltunk egy egyhónapos játékot Rocker ABC néven, aminek több, mint 1,1 millió letöltése volt áprilisban. Emellett a Facebookon kiugróan magas aktivitásunk lett a hónapban.”
„Emiatt viszont a külföldi managementek is felfigyeltek a rádióra, egy csomó amerikai és európai sztárbanda jelentkezett be nálunk” – veszi át a szót Gábor. „Így a műsor még különlegesebb lesz, mi meg a gyerekkori kedvenceinkkel kerülünk kapcsolatba. Hát mi ez, ha nem tündérmese?”
Ennek a mesének te is részese lehetsz, ha belehallgatsz a rádió műsorába, letöltöd az Android, vagy iPhone applikációt, vagy beköveted őket facebookon, vagy instán. De vigyázz! Ha rájuk próbálsz, könnyen lehet, hogy függő leszel!