Ignorálhatóvá vált egy húsz kilométeres kerülő, már ha nem árad az Ipoly.
A hétvégén átadták a Drégelypalánk és Ipolyhídvég közötti Ipoly-hidat.
A Szent Borbáláról elnevezett híd 2,9 milliárd forintba került, 48,5 méter hosszú, és szabadnyílású.
Magyarországon egy kilométer, Szlovákiában négyszáz méter utat építettek a hídhoz, tehát megastruktúrának túlzás volna nevezni, ellenben a szerepe nagyon is fontos: a rövidke Drégelypalánk–Ipolyhídvég-szakasz megtételéhez eddig húsz kilométert kellett kerülni a parassapusztai határátkelőhely felé.
A két települést emberemlékezet (azaz a második világháború) óta nem kötötte össze híd, előtte viszont évszázadokon át igen: még a 15. században rendelte el a híd megépítését Hunyadi János.
A Szent Borbála híd már a negyvenedik átkelő a magyar–szlovák-határon – reméljük, mielőbb használható lesz, mert jelenleg az Ipoly áradása miatt ellepte a víz az odavezető magyarországi utat.
(Fotó: MTI/Komka Péter)
Ez is érdekelhet: