Ignorálhatóvá vált egy húsz kilométeres kerülő, már ha nem árad az Ipoly.

A hétvégén átadták a Drégelypalánk és Ipolyhídvég közötti Ipoly-hidat.

A Szent Borbáláról elnevezett híd 2,9 milliárd forintba került, 48,5 méter hosszú, és szabadnyílású.

Magyarországon egy kilométer, Szlovákiában négyszáz méter utat építettek a hídhoz, tehát megastruktúrának túlzás volna nevezni, ellenben a szerepe nagyon is fontos: a rövidke Drégelypalánk–Ipolyhídvég-szakasz megtételéhez eddig húsz kilométert kellett kerülni a parassapusztai határátkelőhely felé.

A két települést emberemlékezet (azaz a második világháború) óta nem kötötte össze híd, előtte viszont évszázadokon át igen: még a 15. században rendelte el a híd megépítését Hunyadi János.

A Szent Borbála híd már a negyvenedik átkelő a magyar–szlovák-határon – reméljük, mielőbb használható lesz, mert jelenleg az Ipoly áradása miatt ellepte a víz az odavezető magyarországi utat.

(Fotó: MTI/Komka Péter)

Ez is érdekelhet:

Győr felújított vasútikocsi-függőfolyosója roppant mutatós lett

Egészen új értelmet nyer a „vasúti átkelő” kifejezés Győrben.

Nahát, milyen jópofa magyar hidak vannak!

Oké, hogy Lánchíd, Chuck Norris híd meg Kőröshegyi völgyhíd, de a kisebb, kevésbé ismert hídjaink között is van ám egy csomó érdekes!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés