Az autógyártás óriási üzlet, csakúgy, mint a divat, így volt, van, és lesz is olyan helyzet, amikor ez a kettő találkozik. Megnéztünk tíz, divat ihlette járművet Minitől Lambóig.

  1. 10 / 10

    Fiat 500 by Gucci

    A Fiat és a Gucci együttműködésének alapjául szolgáló 500-as ugyan évek óta létezik a piacon és mind a mai napig az egyik legtrendibb autónak számít (a Top Gear szerint is), de az itt látható verzióhoz az egyik leghíresebb olasz luxuscég, a Gucci tette hozzá a magáét. Ez azt jelenti, hogy kétféle színben kapható, zöld-fehér díszcsíkokkal, egy csomó Gucci-logóval, de a belteret sem hagyták érintetlenül, ami új bőrüléseket, finomabb anyagokat kapott.

    A műszaki alapok változatlanok, ebben az autóban is az 1,4-es, száz lóerős motor pörög, a fékek is csak optikai tuningot kaptak, a féknyergeket sötétzöldre fényezték. Már csak arra lennék kíváncsi a rosszmájúság jegyében, hogy a koccanási sérülésekben világelső olasz utcákon hogyan mutatna egy ilyen alapáron 23 500 dolláros luxus-Fiat benyomott Gucci felirattal, meghúzott díszcsíkkal és ferde tükrökkel.

  2. 9 / 10

    Range Rover Evoque Victoria Beckham Edition

    Idén áprilisban mutatták be a Range Rover legújabb terepjárójának Beckhamné nevével fémjelzett verzióját, amelynek tervezésébe azért a Land Rover dizájnere, Gerry McGovern is besegített. A háromajtós kupén alapuló változat matt fényezést kapott, a belteret és a hűtőrácsot pedig rózsa arany díszítésekkel dobták fel. A világosbarna bőrüléseken még a varrás is különleges, a kérdés mindössze annyi, hogy kinek jut eszébe megvenni egy olyan Evoque-ot, ami a legerősebb, 240 lóerős változat duplájába, huszonnyolc millió forintba kerül?

  3. 8 / 10

    Rover Mini by Paul Smith

    A 1998-as Paul Smith kékre festett Mini a zseniális angol kisautó történelmének egy különleges darabja. A Mini Sprite-on alapuló 1,3-as gép eredetileg tízezer fontba került, ami tartalmazta az egyedi festést, a zöld díszítéseket és a fekete bőr belteret. Az angol belpiacra 300-at gyártottak belőle, a világ többi részére 1500 darab jutott. Kevés az esély rá, de reméljük, hogy még mindegyik járja az utakat.

  4. 7 / 10

    Lamborghini Murciélago LP640 by Versace

    Presztízs a négyzeten: ez a Lamborghini előző csúcsgépének Versace-féle változata. A két olasz luxuscég házasságából létrejött húszdarabos szériát 2006-ban mutatták be. Az alapból is fantasztikus külsejű Murciélago LP640-en optikailag ugyan sokat nem lehet javítani, de azért megpróbálták. A kizárólag fekete vagy fehér színben elérhető autón megtalálhatjuk a Versacére jellemző, az örökkévalóságot jelképező görög mintát, kívül az ajtókon a küszöb felett, illetve a beltérben számos helyen.

    Meglepően diszkrét lett a végtermék a csicsázásra hajlamos olasz divatcéghez képest, akik jófejségből még egyedi bőröndöket, cipőt és kesztyűt is adtak a Lambó mellé. Az ára félmillió dollártól indult újkorában, de pár év múlva többet fog érni a kis darabszámnak köszönhetően. Lehet, hogy mégis megérte a standard LP640 árának harmadával többet fizetni érte?

  5. 6 / 10

    Mini Cooper by Kenneth Cole

    Kenneth Cole nyilván vonzódik a szegecsekhez, és sajnos pont a mai napig überdivatos Mini Cooper Cabriót nézte ki magának. Egy olyan autó lett a végeredmény, amit inkább egy Barbie-baba kellékeként tudunk értelmezni, mintsem létező járműként. A Mininek viszont még ez sem áll annyira rosszul.

  6. 5 / 10

    Citroën Lacoste Concept

    Egy nagyon vidám koncepcióautó jött létre a Lacoste és a Citroën együttműködéséből. A buggy-szerű járművön ezernyi érdekes részlet látható, a teljes szélességben végighúzódó digitális műszerfal, a golflabda-szerű kerekek, a neonzöld kapaszkodók és az ajtó nélküliség mind-mind arra utal, hogy ez egy igazi szabadidős jármű lenne, ha valaha el is kezdenék gyártani. Valljuk be, erre elég kevés az esély, még úgy is, hogy a Citroën igazgatója, Frédéric Banzet 2010-ben úgy nyilatkozott róla, hogy szeretné a sorozatgyártást. Azóta semmi hír felőle.

  7. 4 / 10

    Jeep CJ7 by Levi's

    Az 1970-es évek elején járunk, amikor a Jeep az AMC Cars tulajdonába került. A fejesek a tulajdonosváltás okán végtelen pénzösszegeket vizualizáltak maguk előtt, de ezután sem igazán voltak eleresztve pénzzel, amikor a modellfrissítésre került volna a sor, így minden lehetőséget meg kellett ragadniuk ahhoz, hogy az eladások némi fellendülést mutassanak.

    A Levi's extra csomag a Jeep CJ7 Renegade verziójához volt elérhető, ami azt jelentette, hogy erős, barna vászontetőt kapott, amiket a farmernadrágokhoz is használt szegecsekkel rögzítettek, illetve a beltér is kapott némi módosítást. Ami annyira bénára sikerült (megviselte a nap), hogy a tulajdonosok pár év után kivágták a Levi's-féle műszerfalat, és a sima gyárit szerelték vissza a helyére. De legalább jól nézett ki.

  8. 3 / 10

    Lincoln Mark V by Givenchy

    A Lincoln a Ford luxusmárkája volt a nyolcvanas évek végén, a Continental Mark V az egyik legsikeresebb modelljükként vonult be a történelembe. Egy kétajtós, szögletes kupéról van szó, amelynek V8-as motorja és automata váltója együtt garantálta a lomhaságot, futóműve pedig a hajószerű vezetési élményt, és még az öreg Jock Ewing is megpörgette a Dallas-ban. Hogy a sikerhez a Givenchy bilikék verziója mennyire járult hozzá, nem tudni, de kellően feltűnő volt ez az autó ebben a színben ahhoz, hogy a nyolcvanas évek Amerikájában különlegesnek számítson.

  9. 2 / 10

    Cadillac Seville by Gucci

    A Gucci nem csak a Fiattal működött együtt, de a nyolcvanas évek végén a Cadillackel is. A három színben elérhető '79-es Seville-t a C oszlopon és belül is telelogózták Gucciék, de jutott rá a piros-zöld csíkból is. Az olasz luxuscég még épp azt a Seville-t választotta, aminek vállalható volt a külseje, ugyanis az 1975 előtt és az 1980 után gyártott változatok nem épp a szépségükről voltak híresek.

  10. 1 / 10

    Nissan Pathfinder by Marc Ecko

    Marc Ecko nem épp a kifinomultságról híres, inkább az utcai divatra volt nagy hatással. A drabális Nissan Pathfinder pontosan illik hozzá, a célja az volt, hogy bemutassa, hogyan is látja a Pathfindert: terepmintásan és feltűnő narancssárga díszítésekkel. A külső még hagyján, de ahhoz, hogy a rikító narancssárga beltértől rosszul legyünk, körülbelül tíz perc kéne. Ez a jármű a Pimp My Ride szellemiséget viszi tovább.

    Tovább:
    A legfrissebb cikkekhez
    A rovat többi cikkéhez
    A legszexibb magyar modellek legújabb fotósorozataihoz

    (Képek: Netcarshow, Mini Paul Smith Facebook, Luxury 4 play, Carinpicture, Autoblog, Hemmings)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar építész tervezte London brutalista ikonját

Ránk fér az a mediterrán hangulat, ami a spanyol szépség fotóiról árad

Ezek a kéziszerszámok nélkülözhetetlenek lesznek számodra 2025-ben

További cikkeink a témában