Akik szerint a Hold túloldaláról irányítják a földi gyíkembereket, azoknak hiába mondunk bármit. A többieknek viszont hasznos lehet pár villanyautós tévhit cáfolata, hiszen saját tapasztalata még nincsen sokaknak.
A villanyautó soha nem szennyez
A villanyautók károsanyag-kibocsátása tényleg nulla, ember nem látott még a kipufogóján gázt eregető példányt, sőt, olyat se, aminek egyáltalán kipufogója van. A teljes képhez viszont az is hozzátartozik, hogy honnan származik az elektromos áram. A konnektorból, persze, de hogy milyen módon termelik meg, az a döntő. A megújuló energiából – például vízből, napból, szélből – származó áram előállításánál nem keletkezik káros anyag, egy szénerőmű viszont csak környezetszennyezés árán termeli meg az áramot, amely onnantól már valóban környezetbarát közlekedést tesz lehetővé.
Városban a helyi kibocsátás nullázása is nagy segítség az amúgy is szennyezett levegőnek, szóval vegyél nyugodtan villanyautót, aztán csak reménykedhetünk benne, hogy az energiatermelés maga is egyre zöldebb lesz.
Meg kell várni, amíg rendesen kiépül a töltőhálózat, addig használhatatlanok a villanyautók
Biztosan sokkal fejlettebb lesz az infrastruktúra néhány év múlva, de nagyvárosban, főleg Budapesten már ma is simán lehet villanyautózni. A hatótáv még a legolcsóbb modelleknél is száz kilométer körül alakul, tehát ha otthon vagy a munkahelyeden rá tudod kötni az elektromos hálózatra az autót, még villanykútra sincs szükséged.
Ha van, akkor Budapesten bőven találsz is, és egyelőre ingyen használhatod is. Az agglomerációs ingázásra pedig nem csak alkalmas a villanyautó, hanem akár a segítségével juthatsz egy családi házhoz.
Nem jó villanyautót vezetni
Ezt is gyakran mondják, de azok, akik csak olyan villanyautót vezettek, amelyiknek áramszedője volt, és zsetont kellett beledobni, hogy három percig működjön.
Villanyautózni kifejezetten jó, még egy kisebb teljesítményű is meglepően jól gyorsul a villanymotor jellegzetességei miatt, az erősebb modellekkel pedig csak azért nem száguldozhatunk, mert vannak bizonyos KRESZ-szabályok, és mert úgy sokkal gyorsabban merül az akku.
A villanyautó ráz
Az elektromos áram tényleg ráz. A benzin pedig nagyon gyúlékony, mégsem szokott leégni a kocsid, még kánikulában sem. A villanyautó sem fog megrázni, esőben sem – ellentétben a rosszul földelt régi trolikkal –, amit az alkatrészek és burkolatok megbontása nélkül elérsz, azt nyugodtan meg is foghatod.
Valószínűleg ez is elektromos autóktól távol keletkezett tévhit, pár hét villanyautózás után eszedbe sem fog jutni.
Villanyautózhatsz a buszsávban
A villanyautózásnak számtalan előnye van a fenntartási költségektől az ingyenes parkoláson át a csendes üzemig, de a buszsávban annyira szabad velük közlekedni, mint bármilyen másik kocsival. Tehát lekanyarodás előtt egy kis szakaszon közlekedhetsz rajta, keresztezheted is, de nem mehetsz úgy végig, mint egy busz, taxi vagy rendőrautó. Nagy eséllyel nem is lesz szabályváltozás, mert ahogy egyre több a villanyautó, lassan már a buszok haladását akadályozná a sok zöld rendszámos kocsi.