A Mercedes, a Bugatti vagy a Porsche után még az sem lenne meglepő, ha az Opel egy 100%-ban saját fejlesztésű hajóval rukkolna elő.

Jelen esetben viszont nem erről van szó, csupán az új Opel Insigniával együtt - ami egyébként egészen bámulatosan néz ki, és technológiailag is komoly ráncfelvarrást kapott -  a cég bemutatta az Opel Fifty-Fifty versenyvitorlást is, a Kékszalag-rekorder Fifty-Fifty katamarán Opel által felkarolt, fejlesztett és optikailag is jócskán feltuningolt változatát. Íme:

Az Opel hivatalosan csak egy hét múlva mutatja be az új Insigniát (az autót), amely most is hoz pár klassz innovációt - ráadásul Szentgotthárdon gyártott motor hajtja -, a balatonfüredi eseményen viszont volt egy kiállított darab, úgyhogy mutatjuk is:

A koncepció mögött az áll, hogy az Opel Insigniában és a Fifty-Fifty-ben is a legkorszerűbb műszaki megoldások jelennek meg, ráadásul mindkettőnek erősen magyar vonatkozásai vannak: a Fifty-Fifty teljesen hazai fejlesztésű katamarán, az Opelek jelentős részében a hazai gyártású szentgotthárdi motor van.

Az autóról egyelőre sokkal többet nem árulhatunk el, de mondjuk, mit tud a hajó!

Az 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú hajótestről elnevezett Fifty-Fifty a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon, két 19 méter magas árboca összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelületet is tart.

A legszembetűnőbb változás a hajótestek sárga színe, de más újítások is történtek. Például a hagyományos, egyenes svertekek C-svertre cserélték - ezek segítik a hajót megfelelő irányban tartani, és segít kiemelni a hajótestet, egyúttal gyorsítani a hajót. De a Fifty-Fifty idén új nagyvitorlákat és orrvitorlákat is kapott, amik szintén saját fejlesztésűek, egy hazai vitorlavarró műhelyben készülnek. A hajó negyedik újítása pedig egy új kormány kifejlesztése volt.

Kíváncsiak leszünk, hogy ezek után mire megy az idei Kékszalagon a Fifty-Fifty (aminek egyébként egy erős középszél a legkedvezőbb, akkor szinte garantált a győzelme a versenyen), de legalább ennyire várjuk az új Insigniát is, aminek a 4x4 hajtása, a kitakarásokkal minden eddiginél kíméletesebb, mégis erősebb világítása lesz a legnagyobb durranása a már megszokott elegancia mellett.

(fotók: Opel)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kiszámolták, hogy eddig mekkora kárt okozott a Földnek az orosz-ukrán háború

Félreértik egymást a pályakezdők és a munkáltatók, a fiataloknak nem a pénz a legfontosabb

Jön a hőség, Alina már hozzávetkőzött

További cikkeink a témában