Ha most ráncolod a szemöldököd, ne tedd. A franciák stílusikon autója - amiből több mint 40 éven keresztül, összesen 5 millió darabot gyártottak - kicsit átalakult, de ugyanolyan gyönyörű, mint új korában.
Luca Agnelli nem az az átlagos olasz építész. Néha más pályára is téved, és műhelyében spéci kerékpárokat rak össze. A Citroën 2CV a francia autógyár egyik legikonikusabb és legismertebb autója, ami valaha készült, igazi iránymutató a klasszikus francia autódizájn történelmében. Akárcsak a ‘doniselli duomo’ a szállító triciklik között. A milánói tervező a közelmúltban úgy döntött, hogy összerakja a két ikonikus járművet. Így született a Citroën 2CV Paris elektromos tricikli, a hátsó felén egy 1929-es duomo bringával, az elején meg egy '80-as évekbeli Citroën 2CV-vel.
A legnagyobb kihívást a megépítéskor az jelentette, hogy a Citroën orrát rá kellett illeszteni a doniselli keretére úgy, hogy az autó megőrízze az eredeti formáját.
Egy fél autó, meg egy fél bringa már nem az a súlykategória, amivel spenótot alig látott, spártai edzésmódszereket nélkülöző ember meg tud birkózni, úgyhogy egy szolidabb elektromos motor is beépítésre került, hogy segítse a kerékpár hajtását.
A 2CV Paris orrába felnyitható tárolórekesz került, hogy ha úgy adódik, egy komolyabb pikniket is tudjunk csapni a haverokkal.
Az első és hátsó LED-es világítást garantálja, hogy ne kapjunk az első sarkon büntetést a rendőröktől (mert egy ilyen gépet ugyan ki ne állítana meg...).
A 6 sebességes váltó és az elektromotor pedig segít, hogy ne kapjunk infarktust tekerés közben. Elől dobfék, hátul tárcsafék, eredeti Citroën első felfüggesztés, kényelmes nyereg. Mi kell még?
(via designboom)