Van egy gazdag üzletember, aki annyira rajong az 1912-ben elsüllyedt utasszállító hajóért, hogy mindent megtesz a Titanic II. vízrebocsátásáért.
Idézzünk fel néhány alapinformációt az eredeti Titanicról.
A hajót a Harland and Wolff hajógyárban építették az észak-írországi Belfastban.
Első útján az angliai Southamptonból indult a franciaországi Cherbourg-ba, onnan az írországi Queenstownba, és végül az Egyesült Államokba, New York Citybe.
Bár elsüllyeszthetetlennek tartották, 1912. április 14-én, vasárnap 23:40-kor a hajó jéghegynek ütközött, és április 15-én, hétfőn 2:20-kor, az ütközés után alig több mint két és fél órával, kettétörve elsüllyedt.
Az első osztályon utazók közül a nőknek 94%-a, a férfiaknak 31%-a menekült meg. A fedélzetközben utazó nőknek 47%-a, a férfiaknak 14%-a maradt életben, vagyis 210 személyzettag, 126 férfi, 317 nő és 52 gyermek menekült meg, összesen 705-en élték túl a katasztrófát, ez körülbelül a hajón utazóknak az egyharmada.
Az áldozatok pontos száma vitatott. A különböző szakértői csoportok és vizsgálóbizottságok eltérő adatokat szolgáltattak. Az amerikai kongresszusi vizsgálóbizottság szerint például ez a szám 1517, míg a britek vizsgálóbizottsága az 1490-es szám mellett foglalt állást, a Brit Kereskedelmi Kamara szerint pedig 1503 lehetett az elhunytak száma.
A katasztrófa több mint száz éve foglalkoztatja az utókort, több film is készült a szerencsétlenségről. Akadt, amelyik egészen nagy siker lett.
Ugorjunk egy nagyot az időben!
Egy ausztráliai üzletember évek óta szeretné megépíteni a Titanic mását, a célja, hogy a szerencsétlenség 110. évfordulóján átszeljék az Atlanti-óceánt 2400 utassal a fedélzeten.
Clive Palmer nem babonás, a hajót ugyanis a Titanic II. névre keresztelné el, ráadásul a hajó nem csak hasonlítana az 1912-ben elsüllyedt elődjére, hanem hajszál pontosan olyan lenne.
A hajó szerkezete, a kabinok kialakítása, az osztályok elrendezése, az éttermek, az ebédlők mind-mind az eredeti hajót idéznék. Az egyetlen különbség, hogy az új hajó biztonsági okokból pár méterrel szélesebb lenne.
Parker 500 millió dollárt teremtett elő a projektre 2013-ban, de a tervek anyagi okok miatt mégis megfeneklettek egy időre.
Most azonban ismét életre kelt a Blue Star Line társaság, és a tervek szerint 2022-ben mégis útra fog kelni a Titanic II.
– A Titanic II formájában szeretnénk újra megteremteni azt a csodát, ami a Titanic volt, és szerintme képesek vagyunk erre – nyilatkozta Clive Palmer.
A hajó ugyanúgy Southamptonból indulna, mint az eredeti Titanic 1912-ben.
Ezen a hajón is lesz első-, másod- és harmadosztály.
Mai árfolyamra átszámítva egy harmadosztályú jegy 350 dollárba került, az első osztályú luxuskabinokért pedig 100 ezer dollárt kellett kifizetni.
Így nézett ki egy kabin a Titanicon.
És így nézne ki a tervek szerint egy kabin az új Titanicon.
Ezen kívül pontos másolatot készítenének a konditeremről, az uszodáról, a squash- vagy rakettpályáról, a harmadosztály étkezőjéről, és a kultikus üvegkupoláról is, ami az első osztály báltermének lépcsője felett magasadott.
Hogy az út még korhűbb legyen, minden utast korabeli öltözékekbe bújtatnának.
Alig várjuk 2022-t!
Ez is érdekelhet: