A vasútvonal szó szerint az egész világot átszelte volna Madridtól a magyar fővároson át egészen Vlagyivosztokig.

Adolf Hitler egyik leggrandiózusabb projektje egy hatalmas, emeletes szerelvényekből álló vonat volt, ami átszelte volna az egész világot. A vasútrendszer többek között érintette volna Madridot, Párizst, Berlint, Rómát, Krakkót, Kijevet, Bécset, Budapestet, Új-Delhit, sőt még Moszkvát és Vlagyivosztokot is.

A vonat hat méter széles lett volna, a luxusapartmanok mellett helyet kaptak volna benne bárok, éttermek, mozik és úszómedencék is.

Hitler lehetetlennek tűnő vágyai fejtörést okoztak a náci mérnököknek, de a feljegyzések szerint a második világháború derekán már léteztek működőképes prototípusok a Breitspurbahn elnevezésű vonatból. Hitler nagy hangsúlyt fektetett volna a védelemre is, ezért a Breitspurbahnon helyet kaptak volna a 20 milliméteres lövegek kilövésére alkalmas légvédelmi rakéták is.

A diktátor elképzelése szerint a 42 méter hosszú és hét méter magas luxusvonat a náci felsőbbrendűség jelképeként járta volna be a világot. A szerelvényeken helyet kapó mozik 196 férőhelyesek lettek volna, de egyes források szerint például borbélyok is dolgoztak volna a vonaton, így a Breitspurbahnról csak elegáns, frissen nyírott frizurával lehetett volna leszállni.

A Breitspurbahn több mint kétezer utas szállítására lett volna alkalmas, a vonat végsebessége pedig a tervek szerint elérte volna a 250 km/órát is.

A mérnököknek a gigászi méretek komoly gondot okoztak, a legnagyobb projekt maga a vasútpálya megépítése lett volna, mivel a Breitspurbahn csaknem dupla akkora sínek közötti távolságot igényelt, mint az akkori szabványok. Hitler Fritz Todt mérnököt akarta megbízni az új pályarendszer kidolgozásával, ő volt az, aki a remek minőségű német autópályarendszer alapjait is tervezte.

A szakértők nem hittek a führer ötletében, szerintük Hitler tervei túl ambíciózusak voltak, az akkori technológia még nem állt készen arra, hogy üzembe helyezzenek egy Breitspurbahnhoz hasonló közlekedési eszközt.

Adolf Hitlernek annyira fontos volt a projekt, hogy azt még a háború évei alatt is életben tartotta, a Breitspurbahnon a rengeteg forrást felemésztő harcok közben is több mint nyolcvan mérnök dolgozott. A második világháború eseményei miatt végül a projekt leállt és a náci birodalom jelképe soha nem tett meg egyetlen kilométert sem.

(Forrás: The Insane Giant Nazi Railway - The Breitspurbahn; Breitspurbahn.de; kiemelt kép: vizuális koncepció)

Ez is érdekelhet:

Sílécen, lóháton, mázsás küldeményekkel a hátán tartotta életben Kaliforniát Hócipő Thompson, a norvég síelő postás

Ételt, gyógyszert, fontos küldeményeket szállított a rászorulóknak, de a postától egy fillért sem kapott a fáradozásaiért.

„Ha nem lőttök, mi sem fogunk”− 1914-ben a karácsony miatt még a háború is szünetelt

El tudod képzelni, hogy a brit, a francia és a német katonák együtt fociztak karácsonykor a frontvonalon?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.