A vasútvonal szó szerint az egész világot átszelte volna Madridtól a magyar fővároson át egészen Vlagyivosztokig.

Adolf Hitler egyik leggrandiózusabb projektje egy hatalmas, emeletes szerelvényekből álló vonat volt, ami átszelte volna az egész világot. A vasútrendszer többek között érintette volna Madridot, Párizst, Berlint, Rómát, Krakkót, Kijevet, Bécset, Budapestet, Új-Delhit, sőt még Moszkvát és Vlagyivosztokot is.

A vonat hat méter széles lett volna, a luxusapartmanok mellett helyet kaptak volna benne bárok, éttermek, mozik és úszómedencék is.

Hitler lehetetlennek tűnő vágyai fejtörést okoztak a náci mérnököknek, de a feljegyzések szerint a második világháború derekán már léteztek működőképes prototípusok a Breitspurbahn elnevezésű vonatból. Hitler nagy hangsúlyt fektetett volna a védelemre is, ezért a Breitspurbahnon helyet kaptak volna a 20 milliméteres lövegek kilövésére alkalmas légvédelmi rakéták is.

A diktátor elképzelése szerint a 42 méter hosszú és hét méter magas luxusvonat a náci felsőbbrendűség jelképeként járta volna be a világot. A szerelvényeken helyet kapó mozik 196 férőhelyesek lettek volna, de egyes források szerint például borbélyok is dolgoztak volna a vonaton, így a Breitspurbahnról csak elegáns, frissen nyírott frizurával lehetett volna leszállni.

A Breitspurbahn több mint kétezer utas szállítására lett volna alkalmas, a vonat végsebessége pedig a tervek szerint elérte volna a 250 km/órát is.

A mérnököknek a gigászi méretek komoly gondot okoztak, a legnagyobb projekt maga a vasútpálya megépítése lett volna, mivel a Breitspurbahn csaknem dupla akkora sínek közötti távolságot igényelt, mint az akkori szabványok. Hitler Fritz Todt mérnököt akarta megbízni az új pályarendszer kidolgozásával, ő volt az, aki a remek minőségű német autópályarendszer alapjait is tervezte.

A szakértők nem hittek a führer ötletében, szerintük Hitler tervei túl ambíciózusak voltak, az akkori technológia még nem állt készen arra, hogy üzembe helyezzenek egy Breitspurbahnhoz hasonló közlekedési eszközt.

Adolf Hitlernek annyira fontos volt a projekt, hogy azt még a háború évei alatt is életben tartotta, a Breitspurbahnon a rengeteg forrást felemésztő harcok közben is több mint nyolcvan mérnök dolgozott. A második világháború eseményei miatt végül a projekt leállt és a náci birodalom jelképe soha nem tett meg egyetlen kilométert sem.

(Forrás: The Insane Giant Nazi Railway - The Breitspurbahn; Breitspurbahn.de; kiemelt kép: vizuális koncepció)

Ez is érdekelhet:

Sílécen, lóháton, mázsás küldeményekkel a hátán tartotta életben Kaliforniát Hócipő Thompson, a norvég síelő postás

Ételt, gyógyszert, fontos küldeményeket szállított a rászorulóknak, de a postától egy fillért sem kapott a fáradozásaiért.

„Ha nem lőttök, mi sem fogunk”− 1914-ben a karácsony miatt még a háború is szünetelt

El tudod képzelni, hogy a brit, a francia és a német katonák együtt fociztak karácsonykor a frontvonalon?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Az art deco stílusú budai erőmű, ahol az egész Csernobil sorozatot leforgathatták volna

Idegenvezetés a szexmunkások kirakatainál? Városnézés spanglival a kezedben? Lesz egy kis gond

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés