Évente 16 ezer haláleset hozható összefüggésbe a nitrogén-oxiddal. Többek között ezt az anyagot okádják magukból a repülők.
A Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) bemutatott egy új, hibridmeghajtású repülőgép koncepcióját, ami gyökeresen megváltoztathatja a légi közlekedést. Erre egyébként azért lesz szükség, mert a jelenleg használt repülők rendkívül környezetszennyezők.
A gépek repülés közben rengeteg káros anyagot bocsátanak ki, többek között nitrogén-oxidot.
Az MIT kutatása szerint ez az anyag évente nem kevesebb mint 16 ezer ember halálával hozható összefüggésbe. A nitrogén-oxid belégzése nagyban növelheti légúti betegségek és a szív- és érrendszeri rendellenességek kialakulásának kockázatát.
Az amerikai egyetem kutatói előálltak egy olyan koncepcióval, amely valamelyest csökkentheti a légi közlekedés károsanyag-kibocsátását.
Bár az új típusú repülő ugyanúgy üzemanyagot égetne el, de ezzel a folyamattal nem a gép turbináit működtetnék, hanem elektromosságot állítanának elő. A repülő így lényegében elektromos árammal működne. A hibrid koncepció nem tökéletes, de a szennyezést már ez a változás is képes lenne elfogadható szintre csökkenteni.
Az akkumulátor-technológiának ehhez a következő években sokat kell fejlődnie, attól pedig még nagyon messze vagyunk, hogy tisztán elektromos árammal működtessük a repülőket. A kutatók mindenesetre bizakodóak, szerintük ha sikerülne megoldani a hibrid meghajtást, onnan már tényleg csak egy lépésre vagyunk a teljesen elektromos megoldástól.
Futurism; kiemelét kép: Massachusetts Institute of Technology