Úgy fest, a millenniumi generáció mindenben a kicsit keresi, így a vakációkban is.
Ez az a generáció, amelyik a legtöbbet költi utazásokra, és szokásaikkal átalakítják a turisztikai iparágat.
Ennek a korosztálynak kezd fontos lenni, hogy környezettudatosan utazzanak, továbbá a nyaralásaik során a mélyebb élményeket keresik, plusz hozzájuk köthető egy új kifejezés is, ez pedig a mikrokáció.
A mikró és a vakáció szavak összevonásából létrejött kifejezés mögött rövid, pár napos nyaralások állnak.
A Preferred Hotels nemrégiben érdekes statisztikával rukkolt elő: a 750 hotelből álló lánc a foglalásokból azt állapította meg, hogy a kevés szabadidővel rendelkező, vezető pozícióban lévő a millenniumi generáció tagjai – vagyis az 1980 és 1994 között születettek – mennek a leggyakrabban rövid vakációra.
Ők a hosszú, hagyományos vakációk helyett a sok kisebb, maximum négy éjszakás mikrokációt részesítik előnyben.
A mikrokációk jól illenek a millenniumi generáció munkaetikájához
Júliusban látott napvilágot egy kutatás, amelyet 1000 millenniumi generációs közreműködésével végeztek. Ebből az derült ki, hogy az utazók egyharmada kiégettnek érzi magát közvetlenül a vakáció előtt. Az is kiderült, hogy egynegyedük már attól ugyanígy érzi magát, ha valamelyik kollégájuk megy nyaralni.
A rövid, rendszerint hosszúhétvégés vakációk jól passzolnak a millenniumi mentalitáshoz, ez a generáció ugyanis a munkát választja, ha a munka-magánélet egyensúlyáról van szó. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne szeretnének utazni: ők azért dolgoznak, hogy 1. kifizessék a szükségleteiket, 2. utazzanak. Mindez azt jelenti, hogy az utazás számukra fontosabb, mint a hiteleik kifizetése vagy az, hogy félretegyenek a nyugdíjas éveikre.
A mikrokáció előnyei
Több, kis mikrokációval a világ több pontja fedezhető fel. És ha már nem tudnak hosszú vakációkra menni, abból, ami jut, a legtöbbet akarják kihozni.
Turisztikai szakemberek szerint a fiatalabb generáció tagjai közül egyre kevesebben szeretnének egy héten át egy tengerparti all inkluzív nyaralás keretein belül passzívan pihenni, sokan inkább egy tartalmas, személyiségformáló nyaralást preferálnának.
A fiatalabb, Z-generáció sincs sokkal lemaradva
Szakemberek szerint a Z-generáció (1990-es évek második felében vagy annak végén születettek) hasonló trendek szerint fognak nyaralni. A millenniumi generáció tagjai hajlandók a legtöbbet költeni nyaralásra, de a Z-generáció már így is a bevételei 25 százalékát fordítja repülőjegyre. Ugyanakkor a Z-generáció tagjainak a legrosszabb a munka-magánélet egyensúlya, vagyis nagyon nehezen szakadnak el a munkahelyüktől és a feladataiktól.
Ez a két tényező pedig arra enged következtetni, hogy a mikrokáció mint nyaralási forma a következő évtizedekben is népszerű marad.