Úgy fest, a millenniumi generáció mindenben a kicsit keresi, így a vakációkban is.

Ez az a generáció, amelyik a legtöbbet költi utazásokra, és szokásaikkal átalakítják a turisztikai iparágat.

Ennek a korosztálynak kezd fontos lenni, hogy környezettudatosan utazzanak, továbbá a nyaralásaik során a mélyebb élményeket keresik, plusz hozzájuk köthető egy új kifejezés is, ez pedig a mikrokáció.
A mikró és a vakáció szavak összevonásából létrejött kifejezés mögött rövid, pár napos nyaralások állnak.

A Preferred Hotels nemrégiben érdekes statisztikával rukkolt elő: a 750 hotelből álló lánc a foglalásokból azt állapította meg, hogy a kevés szabadidővel rendelkező, vezető pozícióban lévő a millenniumi generáció tagjai – vagyis az 1980 és 1994 között születettek – mennek a leggyakrabban rövid vakációra.

Ők a hosszú, hagyományos vakációk helyett a sok kisebb, maximum négy éjszakás mikrokációt részesítik előnyben.

A mikrokációk jól illenek a millenniumi generáció munkaetikájához

Júliusban látott napvilágot egy kutatás, amelyet 1000 millenniumi generációs közreműködésével végeztek. Ebből az derült ki, hogy az utazók egyharmada kiégettnek érzi magát közvetlenül a vakáció előtt. Az is kiderült, hogy egynegyedük már attól ugyanígy érzi magát, ha valamelyik kollégájuk megy nyaralni.
A rövid, rendszerint hosszúhétvégés vakációk jól passzolnak a millenniumi mentalitáshoz, ez a generáció ugyanis a munkát választja, ha a munka-magánélet egyensúlyáról van szó. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne szeretnének utazni: ők azért dolgoznak, hogy 1. kifizessék a szükségleteiket, 2. utazzanak. Mindez azt jelenti, hogy az utazás számukra fontosabb, mint a hiteleik kifizetése vagy az, hogy félretegyenek a nyugdíjas éveikre.

A mikrokáció előnyei

Több, kis mikrokációval a világ több pontja fedezhető fel. És ha már nem tudnak hosszú vakációkra menni, abból, ami jut, a legtöbbet akarják kihozni.

Turisztikai szakemberek szerint a fiatalabb generáció tagjai közül egyre kevesebben szeretnének egy héten át egy tengerparti all inkluzív nyaralás keretein belül passzívan pihenni, sokan inkább egy tartalmas, személyiségformáló nyaralást preferálnának.

A fiatalabb, Z-generáció sincs sokkal lemaradva

Szakemberek szerint a Z-generáció (1990-es évek második felében vagy annak végén születettek) hasonló trendek szerint fognak nyaralni. A millenniumi generáció tagjai hajlandók a legtöbbet költeni nyaralásra, de a Z-generáció már így is a bevételei 25 százalékát fordítja repülőjegyre. Ugyanakkor a Z-generáció tagjainak a legrosszabb a munka-magánélet egyensúlya, vagyis nagyon nehezen szakadnak el a munkahelyüktől és a feladataiktól.

Ez a két tényező pedig arra enged következtetni, hogy a mikrokáció mint nyaralási forma a következő évtizedekben is népszerű marad.

Így néz ki egy 25 éve elhagyatott repülőtér egy olyan országban, amit szinte nem ismer el senki

Forgalom negyed évszázada nincs, de legalább már az aknákat felszedték.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés