És jönnek a cuki quokkák is.
Az ausztrál turisztikai hivatal Kylie Minogue-gal és kurtafarkú kenguruval, azaz quokkával próbál több angol turistát csábítani az országba. A mottójuk az, hogy a brexit okozta sokk után az ausztrál napfény, a tenger és a mókás kinézetű erszényes fel fogja vidítani őket.
Mindehhez arcnak az Angliában és népszerű énekes/színésznő Kylie Minogue-ot kérték fel, aki egy háromperces videóban próbálja meggyőzni a briteket Ausztráliáról.
A videó II. Erzsébet királynő hagyományos karácsonyi beszéde előtt került adásba.
– Én egy büszke ausztrál vagyok, és egész életeben úgy utaztam a világban, hogy rengeteget meséltem a hazámról, szóval eddig is úgy éreztem magam, mintha Ausztrália két lábon járó turisztikai nagykövete lennék – nyilatkozta Minogue.
A dalban Minogue olyasmiket énekel, hogy „ez az év nagyon zavaros és kemény volt”, majd egy ausztráliai körútra viszi a nézőket, olyan hírességek közreműködésével, mint a komikus Adam Hills. A dal szerint az ausztrálok a britek legjobb spanjai az óceán túloldalán, akiknek a vállán ki lehet sírni a brexit okozta feszültségeket.
„Trükkös kereskedelmi egyezményeket megtárgyalni sokkoló, de nézd, ott egy quokka!”, énekli Minogue.
Mi az a quokka?
Korábban Délnyugat-Ausztrália mocsaras területein nagyon elterjedt volt. Ma elsősorban a nyugati partoknál fekvő Rottnest-szigeten és a Bald-szigeten él. Amikor holland hajósok 1869-ben a nyugat-ausztráliai partoknál levő szigeten felfedezték, "patkányféle" állatnak írták le, és a szigetet patkányszigetnek vagyis Rottnestnek nevezték el.
A reklám annak a 10 millió dolláros kampánynak a része, amelyet az ausztrál kormány költ az Angliából érkező turizmus felturbózására.
Mindez akkor történik, amikor Ausztrália történetének legsúlyosabb hőhullámával, és a forróság okozta bozóttüzekkel küzd.
Tavaly 700 ezer angol látogatott Ausztráliába. Őket megelőzik a kínaiak, az új-zélandiak és az amerikaiak. Ez a 700 turista 2,4 milliárd dollárt költött el az országban, de ez kevesebb, mint az azt megelőző évben, talán ez is az oka a reklámkampánynak.
– Nem titok, hogy Anglia egy bizonytalan időszakon megy keresztül, és ez a turizmusra is hatással van. Ez minket is érintett, ezért is csökkentek a számaink – mondta a turisztikai miniszter, Simon Birmingham.
Az ausztrálok célja sem titok: abban bíznak, hogy Minogue népszerűsége és a cuki quokkák ismét több britet csábítanak az országba.