Telt házas szakmai programok, izgalmas beszélgetések és népszerű tárlatvezetések jellemezték a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által negyedik alkalommal megrendezett 360 Design Budapestet. A regionális dizájnkiállítás minden eddiginél nagyobb szelekcióval tért vissza 2023. október 17. és 22. között, amely közel négyezer látogatót vonzott az Adria-palotába. Több mint kétszáz tárgyat tekinthettek meg az érdeklődők, több mint hatvan hazai és régiós dizájner és művész munkáját.

A megújult koncepcióval és programokkal ez alkalommal is sikert aratott a korábbi években számos elismeréssel kitüntetett 360 Design Budapest a magyar és régiós kreatívipar iránt érdeklődők körében. Közel négyezer látogató tekintette meg az Adria-palotában a regionális dizájnkiállítást, ahol több mint hatvan alkotó, köztük tizennégy régiós márka és tizenöt feltörekvő tehetség mutatkozott be. A fokozott érdeklődést mutatja, hogy a helyszínre érkezők mellett több mint 700 ezer felhasználót ért el az esemény Facebook- és Instagram-csatornája az esemény hetében.

2023-ban kibővült a kiállítás koncepciója, a formatervezők mellett ipar- és képzőművészek, továbbá gyártók is megjelentek a kiállítótérben. Bonta Gáspárral, a 360 Design Budapest kurátorával közös munka eredményeképp egy különleges installációs tér elevenedett meg az Adria-palotában.

Népszerűek voltak a látogatók körében a kiállítás edukatív célú programjai, amelyek telt házzal zajlottak. Rengetegen érkeztek az angol és magyar nyelvű exkluzív tárlatvezetésekre, hogy a közismert személyek, például zenészek és művészettörténészek kapcsolódását megismerjék a kiállított tárgyakhoz. A programsorozat kiemelt vendégeként Rossana Orlandi két programra várta az érdeklődőket: a design LAB curated by Rossana Orlandi keretében a gyártó-tervező párosok prezentációján megteltek az ülőhelyek, akárcsak a fiatal célközönségnek szánt Kreatív Párbeszéd során, ahol a világhírű kurátor személyes, több évtizedes szakmai tapasztalatairól mesélt.

A pénteki napon egy kibővült kerekasztal-beszélgetés keretében, a kulturális örökség szerepéről a dizájn területén osztotta meg tapasztalatait az 6AM:Glassworks egyik alapítója, a milánói NM3 dizájnstúdió társalapítója, valamint a Dimore, Nilufar és a 6:AM értékesítési képviselője. Sokan éltek a lehetőséggel, hogy találkozzanak kiállítókkal, a Meet the Designer és Meet the Manufacturers események keretében.

A programsorozaton study tour keretében a nemzetközi sajtó képviselői is részt vettek. A régió szakújságírói a cseh Dolce Vita, az olasz Elle Decor és Interni Magazine és az amerikai FamilyStyle US lapoktól nemcsak a kiállítást tekintették meg, hanem a Budapest által kínált élményekbe, gasztronómiába is belekóstolhattak.

Az Art Market Budapesttel immár harmadik éve megvalósuló együttműködés keretében közös szakmai napra invitálták a közönséget, amely során a művészetek, dizájn és ingatlanok közötti értékteremtő összefonódásokat járták körbe. A partnerség idén további látványos elemben öltött testet, ugyanis a Budapesten közlekedők két héten át dizájnvillamossal utazhattak a rendezvények helyszíne, azaz a Bálna Budapest és az Adria-palota között.

Most először nyílt alkalom arra, hogy a kiállítás mellett a partnerek által megvalósított side eventeken is részt vegyen a közönség. A Független Iparművészeti Kortárs Szalon (FIKSZ) például hétvégi dizájnvásárt rendezett, amelyen több mint negyven élvonalbeli hazai iparművész alkotásából vásárolhattak a látogatók, közvetlenül a művészektől. A Virág Judit Galéria szervezésében egy egyedülálló lehetőség nyílt a Zsolnay-tárlat megtekintésére. A most látható kiállítás anyagában a legismertebb szecessziós és art deco stílusban készült vázák, virágtartó edények és dísztálak kaptak helyet. Az olasz tervezőpáros, Edoardo Pandolfo és Francesco Palù, a 6:AM Glassworks alapítóinak munkáit Magyarországon először mutatta be a Code Showroom a 360 Design Budapest keretében.

Az MDDÜ több magyar és nemzetközi szervezettel együttműködésben hozta létre idei programját, amely különböző dimenziókban szemléltette Közép-Európa kulturális gazdagságát a kreatíviparágán belül.

(Fotók: HFDA / The Sparkle Content)

A cikk létrejöttét támogatta a Magyar Divat & Design Ügynökség.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Miért sikít az az alak Edvard Munch híres, A sikoly című festményén?

További cikkeink a témában