-
7 / 7
Carlton
Költség: 1,5 millió dollár
Kreatív reklám, az biztos. Az epikus és vicces film annyira bejött az ausztrál sörgyárnak, hogy picit megugrott a forgalmuk: állítólag több tízmillió palackkal vásároltak a kisfilm és a sör szerelmesei röviddel a bemutató után az isteni nedűből. Ezért megérte ennyi pénzt és energiát áldozni rá!
-
6 / 7
Ferrari/Shell
Költség: 4 millió dollár
Eleve a forgatási helyszíneket is nehéz megszerezni, a Times Square-t csak úgy nem zárják le egy pusziért, és akkor még nem is beszéltünk a többi, egyébként sem olcsón kibérelhető „háttérről”. Egy Forma 1-es autót megtankolni sem egy-két fillér, de nem gond, ha a Shellnek készül az a bizonyos reklám!
-
5 / 7
Honda
Költség: 6,2 millió dollár
Egy zseniális reklám. Nem kevesebb, mint 606-szor futottak neki, mire sikerült. Ennyi próbálkozás ugyebár játszi könnyedséggel emésztheti fel a pénztárcák tartalmát. A Hondának szerencsére volt miből játszadoznia, a csakis a cég autóalkatrészeiből összeállított csodának pedig egy egész világ örült, miközben az állunk a padlón koppant.
-
4 / 7
Pepsi
Költség: 8 millió dollár
Britney bárhol, bármikor. A szőkeség minden egyes korban danolászik egyet a kóláról. Akkor még nem tudta senki, hogy később egy másfajta kólára vált majd. A kisfilm a 2002-es Super Bowlra készült, ahol ugye nem túl olcsó sugárzási díjjal dolgoznak, az énekesnő gázsija sem volt kevés, így jött ki a brutális végösszeg.
-
3 / 7
Chrysler
Költség: 15 millió dollár
Szintén egy Super Bowl reklám, még tavalyról. A cég nem viccelte el, megvette minden idők leghosszabb SB spotjának sugárzási jogát egy rakat pénzért. Számoljunk egy kicsit: az amerikai foci döntőjén 30 másodperc reklámidő közel 3 millió dollárba kerül. És akkor még nem számoltunk Eminemmel és a videó narrátorával, Clint Eastwooddal sem.
-
2 / 7
Guinness
Költség: 20 millió dollár
Nicolas Fuglsig rendező neve a legtöbb embernek semmit sem mond, de ha azt is hozzá tesszük, hogy ő követte el a Sony Bravia színes, pattogós labdáival operáló, csodálatos José Gonzalez számmal megtámogatott klipjét, akkor mindenki a fejéhez csap. Ja, igen, hogy a Nicolas! Emberünknek ez a másik, monumentális munkája irdatlan sok pénzből készült, a filmjéhez 6.000 dominót, 10.000 könyvet, 400 gumiabroncsot, 75 tükröt, 50 hűtőszekrényt, 45 ruhásszekrényt és 6 autót fogyasztott el.
-
1 / 7
Chanel
Költség: 30 millió dollár
Minden idők egyik legdrágább reklámja. Nicole Kidman 3 milliót kapott a szösszenetért. A látvány-megalomán Baz Luhrmann rendezésében készült csoda tényleg nagyon rendben van, igazi mozis élményt nyújt, ami némi magyarázatot ad a gyártási költségek egekig érésére.






