Képzeld el, hogy elmész a kedvenc DJ-d fellépésére a pusztába, ahová képtelenség tömegközlekedéssel kijutni, mert a fél óránként induló járatos buszra nem fér fel 15 ezer ember. Szerencséd van, épp el tudsz csípni egy taxit, ami a bejárattól nagyjából másfél kilométerre tud kitenni, hiszen már az odavezető úton is óriási a dugó. Húsz perc séta és ötven perc kaotikus sorbanállás után végre belépsz a rendezvényre, ahol már épül-szépül a tumultus az italpultok előtt. Hőségriadó van, serceg a tarkódon az izzadság, innál egyet, ezért beállsz a sorba, majd másfél óra múlva az orrod alá dugják az itallapot, melyen a következő olvasható: Szentkirályi mentes 0,5 liter, 1999 forint.

Mindez a népszerű német DJ, Boris Brejcha múlt hét szombaton a budaörsi repülőtéren megtartott fellépésén történt, ahol a beszámolók alapján csúnyán elhasalt a szervezés. A rendezvény főszervezője a Supernova Techno Kft. nevű cég volt, mely már évek óta hozza Magyarországra Brejchát, ám míg korábban a Papp László Sportarénába szervezték a bulikat, idén először egy külső helyszínt választottak – egyes források szerint azért, mert így az italpultok bevétele nem a Sportaréna, hanem a szervezők zsebébe kerül. Jómagam is kilátogattam az eseményre, és az már a kelenföldi vasútállomáson nyilvánvalóvá vált, hogy a problémák már a helyszínre való kijutással elkezdődtek a szórakozni vágyók számára.

A repülőtér felé közlekedő 87-es busz elesett, az ide csoportosuló taxisok szünet nélküli ingázással lapátolták kifelé az embereket, a bejárat környékén pedig tömött sorokban álltak a parkolóba igyekvő autók. Szállt a por a 35-36 fokban, a bejáratnál a kivezényelt szekusok a vizespalackokat kidobatták az érkezőkkel, és bár a Facebookra kirakott bejegyzésben a Supernova Techno azt írta, hogy a bejárat mellett ingyenesen vizet osztogatnak, én ennek nyomát sem láttam, amikor fél öt körül a barátaimmal beléptem a repülőtér területére.

Odabent ellenben másfél órás sorbanállás után a következő itallap fogadott:

Forrás: Facebook

Aki ki tudja fizetni a sokezer forintos belépőt, az ne sírjon a magas árak miatt! – jegyzik meg azonnal a kevésbé empatikus nézelődők, de a helyzet az, hogy a bulin még ezekkel az árakkal volt a legkisebb baj. Bár azért mégis csak álljunk meg néhány szóra, és elmélkedjünk el azon, mennyire szeretjük az ezer forintos repoharat, amit természetesen itt sem engedtek pénzre visszaváltani.

Kérem vissza a pénzem, ha már egyszer én is visszaadom azt a szerencsétlen repoharat!

Környezetvédelem, mi? Inkább egy újabb módszer, hogy legomboljanak az emberről néhány száz forintot.

Szóval nagyüzemben ment a jegyvásárlók lehúzása, ami miatt valószínűleg utólag csak viszonylag kevesen emelték volna fel a hangjukat, ha közben nem lett volna hőségriadó, és nem dőlt volna be látványosan az egész szervezés. A beengedésnél kialakult tumultus volt a legkisebb baj, a pult előtti másfél, kétórás sorok már komolyabb bajról árulkodtak, arról nem is beszélve, hogy hat óra körül a három italmérő hely közül az egyiket bezárták, mert elfogyott az eladnivaló.

A Facebookon és a Redditen csak úgy hemzsegnek a csalódott hozzászólások és a vérforraló sztorik. Az egyik ilyen történet főszereplője például egy lány, aki rosszul lett a tomboló hőségben, ezért árnyékba kísérték, ahol a szervezők adtak neki vizet, majd miután összeszedte magát, megkérték, hogy fáradjon a pulthoz, és fizesse ki a kétezer forintot.

Résztvevőként számomra egyértelműnek tűnt, hogy a következő lehetett a főszervező hozzáállása az eseményhez:

adjunk el minél több jegyet, aztán majd lesz valami.

Márpedig ez a vezérelv a hőségriadóban a pusztába csábított tizenötezer embernél egészen egyszerűen nem működik. Sokan még azt is megírták az elégedetlenkedő hozzászólások között, hogy annak ellenére sem tudtak beállni az autójukkal az erre elkerített területre, hogy megvásárolták a vonatkozó jegyet. A szervezés tehát túlzás nélkül botrányos volt, az egyetlen, aki hozta, amit kellett, nem volt más, mint Boris Brejcha, akinek a teljesítményére még csak véletlenül sem panaszkodott azóta sem senki.

A buli este tízig tartott, de az előrelátóbbak már jóval kilenc előtt megindultak kifelé. Így tettünk mi is, hiszen teljesen nyilvánvaló volt, hogy amint elhallgat a zene, ez az irdatlan tömeg nagyon csúnyán be fog ragadni a pusztába, és a hírek szerint ez így is lett.

A Supernova Techno és az esemény Facebook-oldalán már a nyitás utáni órákban elkezdtek megjelenni a panaszkodó hozzászólások, melyek úgy árasztották el a kommentszekciókat, ahogy a délután folyamán egyre látványosabbá vált a szervezők inkompetenciája. Hajnalban a főszervező még kitett egy videót az oldalára azzal, hogy köszönjük Nektek, de a hozzászólók részéről ezt nemigen viszonozta senki.

Egy darabig a Supernova úgy tett, mintha nem lenne semmi probléma, de mivel vasárnap már a sajtóban is megjelent, mekkora lebőgés volt a reptéri heppening, délután fél hétkor már ők is kénytelenek voltak elismerni, hogy itt bizony nagyon nem ment simán semmi, és egy bejegyzésben bocsánatot kértek a bulin tapasztalt negatív élményekért, valamint jelezték, hogy belső vizsgálatot indítottak a felelősök azonosítása céljából. Ez már helyből furán hangzik, hiszen a résztvevők nem az alvállalkozókkal, hanem a főszervezővel kötöttek szerződést, amikor megvásárolták a jegyet, így számukra igazából lényegtelen információ, pontosan melyik cég közrehatása vezetett a tarthatatlan állapotok kialakulásához.

A cinikusabbak már ennél a bejegyzésnél sejthették, hogy a Supernova el fogja maszatolni a felelősséget, ami a cég hétfői tájékoztatásával aztán egyértelművé is vált:

Egy nap alatt tehát sikerült kinyomozni, hogy a galibát a vendéglátásért felelős cég okozta, akivel a továbbiakban a Supernova Techno Kft. nem kíván együttműködni, sőt, még jogi lépéseket is tettek az ügyben. (Véletlenül sem derül ki, ez pontosan mit takar.) Ez egy olyan információ, melynek láttán egy kicsit sem érezhetnek elégtételt azok, akik a bulin órákat voltak kénytelenek sorbanállással tölteni a tomboló hőségben, akik annak ellenére sem jutottak parkolóhelyhez, hogy azt kifizették, vagy akik otthagyták az egész rendezvényt a francba, amikor észlelték, hogy a megjelent tömegre a szervezők annak ellenére sem voltak felkészülve, hogy nagyon jól tudták, mennyi jegyet sikerült eladni.

A fenti – a rendezvényt övező felháborodás komolyságára való tekintettel fájóan nyúlfarknyi – közleményben egy szó sem esik arról, hogy a szervező az elismert problémák fényében bármilyen formában tervezi-e kárpótolni a csalódott jegyvásárlókat, pedig egészen biztos, hogy ez sokkal jobban érdekelte volna az érintetteket, mint az, hogy az egynapos, minden bizonnyal nagyon komoly vizsgálat végén a főszervező melyik partneréből akar majd bűnbakot csinálni.

A Supernova Techno egyetlen nyilvános email-címére eljuttattuk kérdéseinket, de érdeklődésünkre nem érkezett válasz, amin a fentiek fényében kicsit sem csodálkozunk. Kíváncsiak leszünk, hogy ha a cég ismét ki akar majd csábítani néhány ezer embert valami egzotikus helyszínre, hányan lesznek azok, akik megszavazzák nekik a bizalmat.

Ez is érdekelhet:

Hiába eleve a legdrágább streamingszolgáltató, a Netflix szeptembertől ismét árat emel

Nyeregben érzi magát a Netflix, te meg úgyis benyeled az áremelést. Szerintük.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés