A karácsony nemcsak a szeretet, de a fogyasztás ünnepe is, amire egy világcégnek illik évről-évre rendesen odatennie magát. Aki kimarad, az lemarad, egy elhibázott karácsonyi kampány pedig komoly presztízsveszteséget okozhat még egy olyan óriásnak is, mint a Coca-Cola.

Márpedig az említett cég idén egy arcpirítóan megúszós megoldással lépett a nyilvánosság elé:

fogták az 1995 óta nagy sikerrel futó Holidays Are Coming című reklámfilmjüket és az idei kampányukat a harminc éves klip mintájára generatív mesterséges intelligenciák segítségével pakolták össze.

Javier Meza, a cég európai marketingigazgatója kijelentette, hogy ezzel pénzt és időt spóroltak, egyúttal megmutatták, hogy a Coca-Cola elkötelezett a technológiai innovációk mellett.

Ez is egy szempont, de ha lebontjuk a marketing bullshitet erről a hangzatos nyilatkozatról, akkor beláthatjuk, hogy a cég nemcsak a kreatív szakemberek kenyerét vette el egy kiadós önmásolással, de rászabadították az internetre a Coca-Cola történetének legsilányabb, leglélektelenebb karácsonyi klipjeit, melyekről messziről bűzlik, hogy tehetséges emberek helyett inkább algoritmusok működtek közre a megalkotásuk során.

Mutatjuk a YouTube-ra feltöltött három klipet:

A fenti videókat a Pereira O’Dell nevű reklámügynökség segítségével hozták össze és Meza állítása szerint még tesztvetítéseket is tartottak, melyek közönsége állítólag imádta az új verziókat. Lehet, hogy velünk van a baj, de a mi szemünknek már kifejezetten fájnak ezek a könnyen detektálhatóan MI segítségével létrehozott képsorok.

A Coca-Cola a régi-új reklámfilmek mellett a tavalyi The World Needs More Santas című klipet is újra előveszi, vagyis a 2024-es ünnepi szezont sikerül nekik némi robotmunkával meg egy régebbi darab újramelegítésével lehozni.

(Forrás: Marketingweek)

Ez is érdekelhet:

Heidi Klum idén sem vette megúszósra a halloweent

Volt már nyúzott ember, félelmetes Jessica Rabbit, sőt, óriási féreg is.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Dezodorral arcon fújás és tükörletörés lett abból, hogy két autós ugyanazt a parkolóhelyet nézte ki magának Tatabányán

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés