A karácsony nemcsak a szeretet, de a fogyasztás ünnepe is, amire egy világcégnek illik évről-évre rendesen odatennie magát. Aki kimarad, az lemarad, egy elhibázott karácsonyi kampány pedig komoly presztízsveszteséget okozhat még egy olyan óriásnak is, mint a Coca-Cola.
Márpedig az említett cég idén egy arcpirítóan megúszós megoldással lépett a nyilvánosság elé:
fogták az 1995 óta nagy sikerrel futó Holidays Are Coming című reklámfilmjüket és az idei kampányukat a harminc éves klip mintájára generatív mesterséges intelligenciák segítségével pakolták össze.
Javier Meza, a cég európai marketingigazgatója kijelentette, hogy ezzel pénzt és időt spóroltak, egyúttal megmutatták, hogy a Coca-Cola elkötelezett a technológiai innovációk mellett.
Ez is egy szempont, de ha lebontjuk a marketing bullshitet erről a hangzatos nyilatkozatról, akkor beláthatjuk, hogy a cég nemcsak a kreatív szakemberek kenyerét vette el egy kiadós önmásolással, de rászabadították az internetre a Coca-Cola történetének legsilányabb, leglélektelenebb karácsonyi klipjeit, melyekről messziről bűzlik, hogy tehetséges emberek helyett inkább algoritmusok működtek közre a megalkotásuk során.
Mutatjuk a YouTube-ra feltöltött három klipet:
A fenti videókat a Pereira O’Dell nevű reklámügynökség segítségével hozták össze és Meza állítása szerint még tesztvetítéseket is tartottak, melyek közönsége állítólag imádta az új verziókat. Lehet, hogy velünk van a baj, de a mi szemünknek már kifejezetten fájnak ezek a könnyen detektálhatóan MI segítségével létrehozott képsorok.
A Coca-Cola a régi-új reklámfilmek mellett a tavalyi The World Needs More Santas című klipet is újra előveszi, vagyis a 2024-es ünnepi szezont sikerül nekik némi robotmunkával meg egy régebbi darab újramelegítésével lehozni.
(Forrás: Marketingweek)
Ez is érdekelhet: