Botrány, amit a CD Project RED művelt a Cyberpunk 2077 előző generációs verzióival. Jött persze a bocsánatkérés, de ne számítsanak a jóindulatunkra, hiszen kizárt, hogy ne tudták volna, hogy a játék túlzás nélkül játszhatatlan PlayStation 4-en és Xbox One-on.

Az év(tized) egyik legjobban várt videojátékát párhuzamosan kezdtük el tesztelni PS4-en, és PS5-ön, és az előbbi esetében olyan brutális problémákba ütköztünk, hogy kénytelenek voltunk félbe szakítani az egészet. A Cyberpunk 2077 PlayStation 4-en komoly technikai hibáktól hemzseg, melyek tönkrevágják az egész játékélményt.

Fontos: az ebben a cikkben leírtak a Cyberpunk 2077 alap PlayStation 4 – tehát nem PS4 Pro – verziójára vonatkoznak azzal együtt, hogy alap Xbox One-on a tapasztalatok szerint ugyanígy fut a játék.

A CD Project RED közleményben kért bocsánatot a lázongó játékosoktól, és biztosították őket, hogy folyamatosan dolgoznak azon, hogy javítsanak a játékélményen.

Az alkotók több okból sem érdemelnek bocsánatot. Először is, a Rockstarnak valamiért sikerült egy közel hibátlan produktumot összehozniuk, amikor megcsinálták a Red Dead Redemption 2-t, ami egy fikarcnyit sem követel többet az immár hét éves vastól, vagyis bajosan tudnak arra hivatkozni, hogy a játék egészen egyszerűen már túl sok az előző generációnak. Ha esetleg mégis így lenne, az sem lehet kifogás, hiszen ebben az esetben a címet nem szabadott volna kihozni ezekre a gépekre.

 

Eleve gyanús volt, hogy a teszterek a játékot csak egy nappal a megjelenés előtt tudták beröffenteni alap PS4-eken és Xbox One-okon, amit nemcsak mi találtunk furcsának, de több külföldi orgánum is kitért rá. Nehezen lehet jóhiszeműséget szavazni egy stúdiónak, ami ilyen trükkökkel késlelteti, hogy az emberek tudomást szerezzenek arról, hogy a várva-várt játék csapnivalóan néz ki a konzoljukon.

A CD Project RED nyilván tisztában volt a problémákkal, mégis piacra dobták a játékot, mely jelenlegi formájában csak arra jó, hogy elidegenítse a játékosokat egy egyébként kiváló alkotástól.

A PS5-ös tapasztalatainkból ugyanis már most tudjuk, hogy a játék nagyon jó, de ezt legfeljebb csak sejteni lehet, ha az ember PS4-en játszik. A következő problémák az első javító patch előtt borzalmasan fertőzték a játékot, és azóta sem tűntek el:

  • A játék minden előzmény nélkül leáll, Két ilyen leállás között sokszor alig fél óra telik el.
  • A leállásokat követően a történet folytatható ugyan a legutóbbi mentéstől, de minden beállítás elvész.
  • Brutális pop-upok, melyeknek köszönhetően szinte lehetetlen navigálni a városban térkép nélkül, hiszen sokszor az útba igazító feliratokat is 4-5 másodperces késéssel tölti be a program.
  • Van, hogy egyes effektek, objektumok egészen egyszerűen nem jelennek meg. Egy-egy hiányzó robbanás még nem akkora kunszt, az viszont már egy fokkal zavaróbb, amikor nem jelenik meg az ember kezében a fegyver, vagy hiányzik a torkolattűz.
  • A framerate problémákat ne úgy tessék érteni, hogy az érték néha befigyel 30 alá, inkább úgy, hogy a harmicat nagyjából soha nem éri el! Az akciók során nagyjából 10 képkockát kapsz másodpercenként, ami simán rosszullétet is okozhat.
  • Súlyos problémák a fizikai modellezésben. Nem egyszer kellett azt néznem, hogy például egy motor egyszercsak felrepül az égbe, majd visszazuhan és szikrázva pattog előttem össze-vissza.

Az említett alapvető problémák miatt olyan vicces dolgok is előfordulnak, hogy a karaktereknek keresztüllóg a péniszük a ruházaton, elfelejtenek mozogni, és vigyázzban közlekednek, vagy beleülnek a betonba. Ezekkel a dolgokkal természetesen tele van az internet, és ha érintettség nélkül nézel meg egy-egy ilyen videót, akár még jól is mulathatsz rajta, de ha játék közben tapasztalsz rendszeresen ilyesmit, az felér egy tökönrúgással.


Természetesen nem tudhatjuk, mi történik majd a Cyberpunk 2077-tel a harmincadik patch után jövő májusra. Akár még játszható produktum is lehet belőle, de szerintünk jelenlegi formájában vétek erre pénzt kiadni, ha az embernek előző generációs masinája van otthon.

A PlayStation 5-ös változatról már készül egy sokkal pozitívabb hangvételű teszt, az a gép ugyanis megoldja erőből, amire a PS4 nem képes. Ami igazán fájó, hogy ez nem a PlayStation 4 hibája, hiszen a konzol még idén is tudott olyan teljesítményt kifacsarni magából, amitől leesett az állunk. (The Last of Us Part II, rád nézünk, de a fentebb említett Red Dead Redemption 2 is megszólítva érezheti magát, ha már open world játékról van szó.) Ez kizárólag a CD Project RED hibája, ami egy borzalmas hibáktól hemzsegő, optimalizálatlan produktumot tett fel a boltok polcaira.

Hogy a hatalmas elvárások alatt roppantak össze, esetleg tudták, hogy baj van, de nem kaptak több időt a javításokra, vagy más okból történt, ami történt, azt nem tudhatjuk, de egy egyszerű játékost ez nem is kell, hogy érdekeljen.

Ő csak egy játszható alkotást szeretne, amit sajnos a régebbi konzolokon a Cyberpunk 2077-től jelenleg nem kaphat meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kívülről fújod a Reszkessetek, betörők!-et? Biztos? Teszteld!

Mennyire mennek az évszámok? Ebből a kvízből kiderül

Mit vegyünk karácsonyra barátainknak, rokonainknak a mesterséges intelligencia szerint?

További cikkeink a témában