Merész reklámfilmet forgatott a Scania: 2000 drón felemelt egy 40 tonnás kamiont. De vajon miért tette, és egyáltalán megtörtént-e?
Pár éve bukkant fel különböző social média oldalakon a következő kérdés kíséretében egy spot: fel tud emelni 2000 drón egy 40 tonnás kamiont?
A remekül mutató felvétel persze mém lett, sokan tippelgették, vajon igaz-e. Nem sokra rá megérkezett a Scania hivatalos reklámfilmje, amiből azért már (további nyomozás nélkül is) lehetett látni, hogy inkább csak egy jól kitalált reklámról van szó, ahol
szándékosan túl is húzzák a dolgot, például az irodaépület ablakai előtt elröpülő kamion szürreális képével.
A kamion végül egy reptéri kifutópályán landol, elengedi a hevedereket, a drónok pedig szállhatnak szabadon tovább.
Kisvártatva még egy „magyarázó videó is készült”, Miért emelt fel 2000 drón egy kamiont? címmel, ahol szintén nem mondják ki, hogy ez nem történt meg – beszélnek helyette a bátorságról, innovációról, jövőről –, de a videó, és ezzel az egész sorozat egy árulkodó poénnal zárul.
Több fact check portál rákattant a dologra, és megállapították, ami amúgy is elég egyértelmű, hogy CGI, azaz számítógéppel manipulált videó, amit egy frappáns ötlet ihletett. Számos verzióban kering a neten a videó, mindenesetre az AFP szerint az eredeti változat végén még egy felirat is volt: „Szeretnénk, ha valaki tényleg megcsinálná.”
Ez is érdekelhet: