Azt eláruljuk, hogy Kelet-Európában könnyebb dolgod lenne.
A Reboot Online Marketing a lickd.co adataira támaszkodva megnézte, hogy Európa egyes országaiban milyen nézettséget kell összehozni, ha az ember a YouTube-ból szeretne megélni, vagyis hány kattintás kell ahhoz, hogy megkeresse országa éves nettó átlagfizetést.
Ahhoz, hogy pénzre tudd váltani a feltöltött videóidat, be kell lépni a YouTube Partnerprogramjába, ehhez minimum 1000 valódi feliratkozóval és minimum 4000 nyilvános nézési órával kell rendelkezned az elmúlt 12 hónapban. Plusz olyan régióban/országban kell élni, ahol a YouTube Partnerprogram elérhető.
A vizsgált 43 ország közül a liechtensteinieknek van a legnehezebb dolga, ők csak 16 692 251 megtekintés után kapják meg országuk 58 644 eurós, azaz kábé 21 millió forintos átlagkeresetét – a sorban Svájc következik (15 421 983 megtekintés és 54 144 euró), majd Luxemburg (12 204 612 megtekintés és 42 876 euró).
A legkevésbe az örményeknek kell megfeszülniük a YouTube-on, nekik már 850 611 kattintás is elég az évi 2 988 eurós átlagkeresethez.
Ahhoz pedig, hogy Magyarországon megkapd a 10 284 eurós, azaz közel 3,7 milliós éves (azaz a havi 308 ezer forintos) nettó átlagbért 2 927 964 kattintást kell összeszedned,
amivel egyébként hazánk a 30. helyen áll a rangsorban – mutatjuk a teljes listát:
(Fotó: Unsplash)
Ez is érdekelhet: