Tudtad, hogy a Use Your illusion borítója egy görög filozófusokat ábrázoló reneszánsz festmény részlete?
A mai napig is képes meglepni embereket, hogy a Guns n' Roses híres dupla albuma, a Use your illusion I és II borítóján egy reneszánsz festmény részlete található. Nemrég például New York város egyik elöljárója lepődött meg:
New York City moment: When your friend @MKostabi is a famous artist but then you see the cover of @gunsnroses Use Your Illusion I & II on his wall and say WHAT?? You did the cover art for Use Your Illusion?? pic.twitter.com/xaj3KwIguJ
— NYC Council Member Erik Bottcher (@ebottcher) April 23, 2022
Pedig a sztori nem mai, a Use your illusion 1991. szeptember 17-én jelent meg (és ami azt illeti, nyomban el is foglalta a Billboard-lista első két helyét), az I-es album borítója meleg, a II-esé hideg színekkel operált, és különös módon mindkettő tökéletesen passzolt az adott lemez hangulatához.
Mindkét borítót az észt bevándorlóktól Los Angelesben született művész, Mark Kostabi tervezte, Raffaello Santi (1483-1520) reneszánsz festő érett korszakának egyik kiemelkedő alkotása, Az athéni iskola című freskó egy részletének felnagyításával. Az eredeti kép ókori filozófusokat ábrázol, középen Platónnal és Arisztotelésszel, ugyanakkor a Kostabi által kiemelt alakok nem azonosíthatóak.
Kostabi festményét és annak jogait vásárolta meg Axl Rose, így lett az az emblematikus dupla album borítója. A képnek Kostabi testvére, Paul adta a Use your illusion címet, tehát a kép alapján nevezték el a Guns-lemezeket.
Kostabi – aki a szobrászattól a zeneszerzésig számos művészeti ágban aktív – képeiből több lemezborító is született, a Guns után a legismertebb talán a Ramones ¡Adios amigos! albuma:
27 years ago today.
July 18, 1995 was released the final Ramones Studio Album, Adios Amigos.
Which is your favorite track on this album?#ramonesfans #ramonesfanscast #ramones #losramones #adiosamigos #joeyramone #johnnyramone #markyramone #cjramone #ramonesbrasil pic.twitter.com/vrtM65fVx4— Ramones Fans (@FansRamones) July 18, 2022
A festő jellegzetes, sematikus figurái azonnal felismerhetőek más festményein is, viszont nem maradt meg a reneszánsz parafrázisoknál, 2009-ben és 2019-ben már a mobilos korszakra reflektált:
Ez is érdekelhet: