Most már biztos, hogy ez lesz a neve is, de akad itt még egy-két újdonság, ami nagyon jól hangzik a konzollal kapcsolatban.
A Sony hivatalos közleményt adott ki, amelyben a Sony Interactive Entertainment elnöke, Jim Ryan helyre teszi a PlayStation új generációjának megjelenési idejét. Ez pedig pont az, amit sejtettünk, 2020 karácsonyának környéke. A nevét sem agyalták túl, bár egy ideig nem nagyon tűnt biztosnak: maradt a jó öreg számozás, így a konzol neve PlayStation 5 lesz.
A Wirednek megmutatták a devkitet, és ezzel pár újdonságot el is árultak nekik a gépről: a GPU-ja erősen támogatni fogja a ray tracinget, SSD-n tárolhatjuk a játékainkat, így a töltési idő csodásan kevés lesz, a játékok telepítése viszont teljesen másképp zajlik majd, mint a PS4-nél, lehetőségünk lesz ugyanis a játékoknak csak bizonyos részeit telepíteni. Ezt úgy kell érteni, hogy ha nekünk például csak a multira van szükségünk, akkor nem kell feltennünk a sztorimódot is, viszont ha szeretnénk, akkor később persze felrakhatjuk a már feltelepített rész mellé, és ha végeztünk vele, ugyanúgy törölhetjük majd, miközben megtarthatjuk a multit.
Per pillanat a PS4 menüje nem túl mozgalmas, de ez is változni fog. A fejlesztők szerint ugyanis nem kell majd ahhoz belépni a játékainkba, hogy megnézzük, milyen multi-meccsekbe csatlakozhatunk bele, minden azonnal látható lesz a főmenüben, mint ahogy az is, milyen co-op mókákba lehet majd beszállni. Azt is meg fogja mutatni, hogy a különböző single player kampányokban milyen kihívások várnak ránk, és azokért milyen jutalmakat kaphatunk, így mindenki jól jár.
A Wired szerint a kontroller prototípusa meglehetősen hasonlított egy Dualshock 4-re, de akadnak rajta komoly meglepetések. Először is, ott figyel rajta egy lyuk, ami többnyire mikrofon lehet, de a fejlesztők nem voltak hajlandóak rábólintani. Az viszont sokkal érdekesebb, hogy a kontrollerre adaptív triggereket szereltek, így nagyon nem lesz mindegy, mennyire húzzuk meg pl. a ravaszt, egy-egy nyilazásnál például a nyílvessző kilövésének erősségét is meg fogjuk tudni határozni vele. Állítólag a rezgéseket is jelentősen átdolgozták, a kontrollerből jövő hangok pedig sokkal szebbek. A rezgések annyira élethűek lesznek, hogy állítólag ilyenre még nem volt példa, teljesen más érzés lesz játszani egy játékkal, mintha Dualshock 4-gyel próbálkoznánk. Az új motornak köszönhetően a kontroller nehezebb is lesz.
Azt még nem árulták el, hogy milyen címek jönnek a megjelenéskor, de a Shadow of the Colossus remake-jét készítő Bluepoint Games elnöke, Marco Trush elárulta a Wirednek, hogy egy nagyon nagy meló közepén vannak, ami jelentheti azt is, hogy egy régi kedvencet dolgoznak át a nextgen konzolra, de tényleg nincs semmi konkrét infó. Ez így összességében elég jól hangzik, jó lenne már hamarosan magát a gépet is látni teljes valójában.