A Disney remake-mániája a közel kilencvenéves animációs klasszikust, az 1937-ben bemutatott Hófehérke és a hét törpe című rajzfilmet is utolérte. Az alkotást már a bemutató előtt a közönség egy tekintélyes részének gyűlölete és PR-katasztrófák sora övezte, de még így is meglepő, mit kapott a film a premier óta eltelt néhány napban.

Maga a stúdió sem igyekezett egyébként elnyerni a konzervatív nézők kegyeit. Már A kis hableány élőszereplős remake-jében is sikerült úgy megoldani a szereplőválogatást, hogy az eredeti rajzfilm rajongói ne ismerjenek rá kedvenc karaktereikre, hiszen a világsikerű animációs filmben még fehér bőrű és vörös hajú Ariel szerepére besorozták a fekete Halle Bailey-t, mely döntésben sokan inkább szándékos provokációt és erőltetett woke-izmust detektáltak, mintsem megalapozott művészeti szempontokat.

Bár világszinten a filmnek összejött 570 millió dollár a kasszáknál, ez a legsikeresebb remake, Az oroszlánkirály 1,6 milliárd dolláros bevételéhez képest majdnem csak aprópénz volt, ráadásul a 240 millió dolláros gyártási költségeket tekintve sem tűnik nagy összegnek, és akkor még a marketingre elszórt milliókról nem is beszéltünk.

Halle Bailey a 2023-as A kis hableány címszereplőjeként

Mivel a Disney már 2021-ben bejelentette, hogy a kolumbiai származású Rachel Zegler fogja játszani Hófehérkét, A kis hableány körüli fanyalgás, majd a film relatív sikertelensége már nem adhatott okot a korrekcióra. Pedig Zegler mindent megtett, hogy tovább hergelje a személye miatt elégedetlen rajongókat, hiszen nyilatkozataiban elmondta, hogy rendkívül idejétmúltnak tartja az eredeti mese üzenetét, és hogy az ő alakításában a hősnő már nem az a magatehetetlen Disney-hercegnő lesz, aki csak az őt megmentő herceg csókjára vár.

Aztán a stúdió amiatt is kapta az ívet, hogy a törpéket végül kisnövésű színészek helyett CGI segítségével hozták létre, majd Peter Dinklage is beleszállt a Disney-be, amiért az egy olyan történetet vesz ismét elő, ami csak tovább erősíti a kisnövésűekkel kapcsolatos sztereotípiákat.

Így jöhetett össze, hogy a cég a főszereplő személye miatt a woke-elleneseket, a törpék miatt pedig a woke-istákat is sikeresen fel tudta bosszantani.

Erre tett rá még egy lapáttal a fellángoló palesztin-izraeli konfliktus, hiszen a gonosz mostoha szerepére az izraeli származású Gal Gadotot sorozták be, aki nyíltan kiállt szülőhazája mellett, miközben Zegler hangos nyilatkozatokban a palesztinok mellett tette le a garast. Volt tehát min csámcsogni, a stúdió pedig azzal próbálta minimalizálni a produkció körüli zúgolódást, hogy a film Los Angeles-i premierjét gyakorlatilag fű alatt zavarta le, a sajtót pedig alig engedték oda a vörös szőnyeg mellé.

Gal Gadot, Marc E. Platt és Rachel Zegler a Hófehérke világpremierjén

A fentiek miatt a legtöbb elemző helyből nem jósolt nagy karriert a filmnek, de az, amit az alkotás a bemutatója óta kap, még a pesszimista jóslatokat is sikeresen alulteljesíti. Már az sem jelzett sok jót, hogy a vetítésről távozó nézők összesített véleménye alapján felállított CinemaScore-pontszám a Hófehérke esetében B+ lett, ami a Disney élőszereplős remake-jei között a legrosszabb helyre tette Marc Webb darabját, a 2023-as Kísértetkastély mellé.

Önmagában emiatt persze még egyetlen producer sem fogja lehúzni magát a vécén, de a film nyitóhétvégén produkált bevétele miatt már simán meg lehet nyomni a pánikgombot. A Hófehérke az USA-ban mindössze 43 millió dollárt tudott összeizzadni, a globális piacokon pedig csak 1,3 millióval többet, így az összbevétel jelenleg 87,3 millión áll, ami a 209 millió dolláros gyártási költségeket tekintve több, mint riasztó.

Nem lenne akkora a baj, ha az alkotás legalább ezt a kezdeti érdeklődést tudná néhány hétig szinten tartani, de a gyenge nyitánnyal párhuzamosan a mű az online kritikaösszesítő oldalakon valami elképesztő mélyrepülésben van, amihez minden bizonnyal annak is köze lehet, hogy a botrányok miatt felpaprikázott felhasználók sokszor látatlanban dobálják a filmnek a silány értékeléseket.

Az IMDb-n jelenleg 52 ezer felhasználói szavazat alapján a film 2,0 ponton áll, és hiába nyilvánvaló, hogy ennyire azért nem lehet rossz a Disney üdvöskéje – 41 ezren adtak egy csillagot az alkotásra, ami határozottan review bombingra, azaz összehangolt támadásra utal –, ez az egyszeri nézőt kicsit sem fogja érdekelni, amikor felmegy a világhálóra gyorsan megnézni, érdemes-e pénzt adni a mozijegyért.

A Rotten Tomatoes-on azért jobb a helyzet. Itt az online térben megjelent hivatalos kritikák alapján a film 44 százalékon áll, ami nem jó, de nem is tragikus, viszont a nézői szavazatok alapján összeállt 74 százalék már biztatóbb képet fest. Az igazság egyébként valahol az IMDb és a Rotten Tomatoes nézői pontszámai között félúton található.

Akárhogy is, nem valószínű, hogy a Hófehérke a premierhétvége kiábrándító teljesítménye után új erőre fog kapni, így a Disney ordas bukásra számíthat ettől a címtől. Reméljük, a stúdió fejesei levonják a megfelelő tanulságokat!

Mi például nagyon örülnénk, ha a remake-ekre elköltött dollármilliókból végre mernének eredeti sztorikat, vagy legalább új franchise-okat finanszírozni, bár erre a Marvel filmes univerzumát épp feléleszteni igyekvő Disney esetében vajmi kevés esélyt látunk.

Ez is érdekelhet:

Mutatjuk Gal Gadot legerotikusabb jelenetét

Nincs sok ilyen, ezért ezt becsüljük meg!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Dezodorral arcon fújás és tükörletörés lett abból, hogy két autós ugyanazt a parkolóhelyet nézte ki magának Tatabányán

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés