Az Intel kidolgozott egy olyan technológiát, melynek lényege, hogy egy meglévő grafikus motorral létrehozott felvételre ráküldenek egy tanuló algoritmust, mely a képeket valós időben fotorealisztikus minőségűre dolgozza át.

Nagyon röviden, mellőzve a technológiai blablát ez az Intel Labs Enhancing Photorealism Enhancement nevű projektjének lényege, ami nagyon jól hangzik, de mozgóképes demonstráció nélkül egy átlagember biztosan nem ragadtatja el magát tőle.

Szerencsére a cég szakemberei ezzel sem maradtak adósak. A programot a Grand Theft Auto V képsoraira küldték rá, az eredmény pedig döbbenetes.

A szakemberek az algoritmust német városok képeivel trenírozták, vagyis ez szolgált mintául a videojáték által generált képek valósághűre történő átdolgozásához.

Az ehhez hasonló megoldások használata hozhatja el a következő grafikai ugrást a videojátékok frontján.

Az Nvidia például már rendelkezik valami hasonlóval, bár a DLSS (Deep Learning Super Sampling) ennyire azért nem látványos, gyakorlatilag annyit csinál, hogy az alacsonyabb felbontáson renderelt grafikai elemeket skálázza fel magasabb felbontásúra szintén egy tanuló algoritmus segítségével, dedikált hardvertámogatás mellett.

A videojátékos fotorealizmus már ott toporog a lábtörlőn.

Ez is érdekelhet:

A háromméteres, nagymellű vámpírnő csak a kezdet egy jó román rettegéshez

A Resident Evil Village mindent megtesz azért, hogy ne aludjunk nyugodtan, de mégsem kíván a hetedik rész fosatófaktorával élni. Állítólag direkt. Teszt!

Úgy néz ki, idén karácsonykor a Nintendo piacra dob egy combosabb Switch-et

Állítólag durván rámennek a kijelzőre és a hardverre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatjuk Demi Moore meztelenkedős jelenetét, amit annak idején százszor is visszapörgettünk VHS-en

Azok a hajak! Azok a ruhák! Az a mozgás! – Nem hihető tévéműsor a 70-es évek Amerikájából

Fekete öves vagy a híres filmidézetekben? Ebből a kvízből kiderül

További cikkeink a témában