Nehéz elképzelni, milyen, amikor keveredik a jazz, a tradicionális japán zene, és még sok egyéb, de napokon belül személyesen is meghallgathatod az eredményt.

Lehet, hogy a Távol-Kelet tőlünk távol van, de a hatása simán elér ide is, ráadásul nem merül ki a kütyükben, harcművészetekben meg a tusfestésben, de a vájtfülűek azt is tudják, hogy rengeteg zenei tehetség érkezik onnan. Most szó szerint is: holnap után Budapesten koncertezik Sumie Kaneko, akinek tevékenységét az oximoronnak hangzó japán jazz kifejezéssel summázhatjuk, de érthető, ha ez némi magyarázatra szorul. Nos, ahogy a szervezők írják, nem túlzás kijelenteni, hogy Sumie Kaneko

„zenei gondolkodása több mint egy évezredet ölel fel, hiszen pályája a tradicionális japán zene bűvöletében indul, majd a jazz és az etno felé fordult.”

Gitár helyet egy 13 húros koto nevű hangszert penget, ami „a citerákkal rokon, majdnem két méteres, és egykor minden menyasszonynak illett rajta játszani.”

A japán zenésznek a műfajkeverésben amúgy is otthonosan mozgó zongoraművész, Káel Norbert segít majd vegyíteni a jazzt és a klasszikusokat – mindketten a világhírű bostoni Berklee College of Music tanulói voltak.

I. Távol-Keleti Komolyzenei Fesztivál – Japán
Szeptember 3. 18:00 - Japán jazz és világzenei koncert: Keresztműfajok
Jegyet venni ezen a linken tudsz.

Másnap 19.30-tól hagyományos japán hangszereket hallhatunk, számos fellépővel és stílusban.

(Fotó: Jorge Vismara, MZH/Facebook)

Ez is érdekelhet:

Totál agymenés, hogy egy ilyen kampány Magyarországon is elinduljon

Japánban viszont az a különös helyzet állt elő, hogy a fiatalokat ösztönözni kell az italfogyasztásra.

Tudod, mi a világ legnehezebben megtanulható nyelve?

Nehéz nyelv a magyar, de nem a legnehezebb.

És ezt olvastad már?
Nyomorult karácsonyfát sikerült felállítani a londoni Trafalgar Square-en