Egy kísérteties természetfeletti thrillert, minden idők egyik legkiválóbb gengszterfilmjét és egy katartikus filmdrámát ajánlunk a szombat esti tévéműsorból olvasóinknak.
Egyenesen át
VIASAT3, 21.00
A meglehetősen ingadozó színvonalú filmeket maga mögött tudó Joel Schumacher 1990-ben készítette el ezt a keveset emlegetett, ám annál magával ragadóbb pszichedelikus thrillert, amelyben fontos szerepet játsszanak a tudományos-fantasztikus és a horrorisztikus elemek is. Az Egyenesen át főszereplői (Kiefer Sutherland, Kevin Bacon, Julia Roberts, William Baldwin és Oliver Platt) mindenre elszánt orvostanhallgatók, akik meglehetősen vakmerő módon vizsgálják a halálközeli élményeket: megállítják egymás szívét, aztán mielőtt késő lenne, újraélesztik magukat. A kísérletek következtében többek között megelevenednek gyerekkori rémálmaik és bűneik, a látomások azonban idővel egyre durvábbá válnak, míg végül már saját életük a tét. Fokozatosan csúszik ki kezük közül az irányítás, miközben egyre elkeseredettebben próbálnak megszabadulni a rémes hallucinációktól, amelyeket akarva-akaratlanul sikerült elszabadítaniuk. A színészek kivétel nélkül mindannyian meggyőző alakítást nyújtanak ebben az experimentális és hátborzongató filmben, amely mostanra sem veszített semmit vibráló feszültségéből és szuggesztív atmoszférájából, ezért aztán bátran ajánljuk mindenkinek.
A sebhelyesarcú
STORY4, 22.10
Brian De Palma A sebhelyesarcú című alkotása nem csak karrierje és a nyolcvanas évek felejthetetlen mozija, hanem minden idők egyik legkiemelkedőbb gengszterfilmje is, amelynek főszerepéért Al Pacinónak egyértelműen járt volna az Oscar-díj, a Filmakadémia érthetetlen módon azonban még csak jelölésre sem méltatta. Pedig Tony Montanát olyan elképesztő erővel formálta meg, hogy tulajdonképpen egyedül is elvitte volna a hátán ezt a közel három órás, epikus ívű sorstragédiát, amely felemelkedésének és bukásának stációt mutatja be. Könyörtelensége és kitartása ellenére hiába ívelt szépen felfelé a kubai emigráns bűnöző karrierje, a becsvágy, a megalománia és a beteges önimádat végül a pusztulásba taszította birodalmát. Véres, kegyetlen, megrázó és tanulságos vízió a férfi lelkében lakozó démonokról, igazi alapmű egy olyan brutális fináléval, amit hosszú ideig biztosan nem felejtesz majd el.
A nagy kékség
film+, 22.40
Luc Besson szülei mindketten búvároktatók voltak, akikkel gyermekkora első tíz évében beutazta a világ népszerű tengerparti turistahelyeit. Ezek a fiatalkori élmények olyan óriási hatást gyakoroltak rá, hogy sokáig tengerbiológus szeretett volna lenni. Mindezek tükrében nem is olyan meglepő, hogy pályafutásának harmadik egész estés filmjét a tenger iránti hódolatnak szentelte. Az 1988-as lírai hangvételű A nagy kékség főhőse két gyermekkori barát, Enzo Molinari (Jean Reno) és Jacques Mayol (Jean-Marc Barr), akik sok-sok év után egy taorminai búvárversenyen találkoznak újra, ahol vetélytársakként mérik össze akaraterejüket, tudásukat és elszántságukat, a szabad merülések azonban egyre heroikusabb és fenyegetőbb rivalizálásba torkollnak, amelyből csak egyikük kerülhet ki győztesen. Kevés megrendítőbb és szívszorítóbb filmet forgattak a gyerekkorról, a barátságról, a virtusról, a magányról, az otthontalanságról és az elvágyódásról, ha tehát egy igazán különleges és álomszerű élményre vágysz, akkor semmiképpen se hagyd ki. A katarzis garantált.