Demi Lovato tavaly nyáron jelentette meg új nagylemezét, melynek borítóját kiplakátolták néhány helyen Londonban, hogy egy kis felhajtást csináljanak a premiernek.
A plakátok miatt azonban annyi panasz érkezett az angol reklámfelügyelethez, hogy négy nap után le kellett őket szedni, most pedig az Advertising Standards Authority (ASA) úgy döntött, hogy az album borítóját a jövőben sem használhatja a kiadó reklámcélokra, csak abban az esetben, ha azt jól körülhatárolható címzetteknek juttatják el. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fotót kitiltották a közterekről és a képernyőkről is, azt maximum a rajongóknak küldött hírlevelekben használhatja a Polydor Records.
És hogy miért ez a nagy felzúdulás? Nos, kezdjük ott, hogy az album címe Holy Fvck, amit némi kreativitással úgy fordíthatnánk le magyarra, hogy Szent sz@r, a borítót pedig inkább megmutatjuk, mert körülírni teljesen felesleges lenne:
Igaz, hogy a hír szerint a plakátok kihelyezése és levétele között eltelt négy napban összesen négy panasz érkezett a reklámfelügyelethez, de ezeket a jelek szerint a hatóság igen megalapozottnak találta.
Az ASA szerint a fotó valóban alkalmas arra, hogy sértse a keresztényeket, hiszen a keresztet, vagyis a hit, valamint Krisztus szenvedésének szimbólumát összemossa a szexualitással. A Polydor szóvivője elmondta, hogy a plakátok kihelyeztetése előtt konzultált a reklámkampánnyal megbízott Brotherhood Media illetékeseivel, akik biztosították őket afelől, hogy a borítóval nincsen semmi baj.
Kár, hogy pont a reklámfelügyelet ezt nagyon másként látta!
(forrás: BBC, főkép: Getty Images)
Ez is érdekelhet: