Pedig több mint három órát neteznek naponta.
A háztartások médiafogyasztását és költését vizsgáló kutatást végzett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) decemberben, hogy kiderítsék, milyen típusú médiatermékekért szokott fizetni a lakosság, és ezek a kiadások milyen volument képviselnek költségvetésükben.
A felmérés szerint
- a háztartások médiaköltése átlagosan 18 140 forintot tesz ki egy hónapban;
- a médiaköltéseken belül a legnagyobb tételt az internet-, illetve a tévé-előfizetés jelenti, ez az összes média jellegű költés 51 százaléka;
- a háztartások 40 százaléka fizet rendszeresen valamilyen nagyobb, külföldi szolgáltató filmes streamingszolgáltatásért, ez a médiaköltésük 12%-a;
- szintén 12%-ot fordítanak a magyarok nyomtatott sajtóra, 60%-uk fizet elő újságra vagy vásárol bizonyos gyakorisággal nyomtatott sajtóterméket, 32%-uk szokott interneten is fizetni vagy előfizetni médiatermékért.
Az NMHH által 2022-ben publikált éves Médiapiaci jelentés nagyon jelentős számokat mutat a napi időmérlegben a médiafogyasztással kapcsolatban. A különböző célkutatások és elektronikus közönségmérések eredményei szerint
egy átlagfogyasztó naponta 295 percet tévézik, naponta 204 percet internetezik, naponta 152 percet rádiózik és naponta 17 percet olvas nyomtatott sajtót.
Az adatok összességében azt mutatják, hogy az offline médiatermékek – nyomtatott sajtó, televízió, rádió – fogyasztása a perc adatokat összeadva 464 perc, az online médiafogyasztás pedig 204 perc.
(Forrás: NMHH, MTI. A kép illusztráció; a Magyar Televízió Három kívánság című műsorának 1985-ös, gyermeknapi felvétele, középen Dévényi Tibi bácsi, a riportalany Geiger György trombitaművész, fotó: Fortepan/Szalay Béla)
Ez is érdekelhet: