Az amerikai AT&T '93-ban elindította a You Will nevű kampányát, mely olyan pontos képet festett a jövőről, hogy másra nem tudunk gondolni, mint hogy a telekommunikációs cég akkoriban jósokat foglalkoztatott.

A kampány premisszája egyébként pofonegyszerű: a narrátor megkérdezi a nézőt, eszébe jutott-e valaha, hogy egyszer annyira egyszerű lesz az élete, hogy például akár távolról is be tudja kapcsolni a lakásában a fűtést. A költői kérdésre aztán ő maga vágja rá a választ: igen, ez valóban meg fog történni, a szép új jövőt pedig maga az AT&T hozza majd el a felhasználóknak.

A reklám azért döbbenetes, mert már akkor megjósolt egy rakás modern technikai vívmányt, amikor azok még csak sci-fi írók képzeletében létezhettek.

Az AT&T imígyen már a kilencvenes évek elején megmutatta, hogy lesznek olyan dolgok, mint például

  • távoktatás,
  • internetalapú navigáció,
  • online konferencia,
  • videohívás,
  • mobilfizetés,
  • okosotthon,
  • digitális asszisztens vagy
  • Google fordító.

Íme:

Ennyire ritkán találnak be reklámszakemberek a tízes körbe.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.