Pontosan ma húsz évvel ezelőtt vihetted haza a Mortal Kombat II-t. 1994. szeptember 9-én jelent meg a Super Nintendo és Megadrive verzió, aminek örömére kicsit újra elővesszük ezt a klasszikus tizennyolcpluszos vérfürdőt.

Még most is örömmel vesszük elő a második Mortalt, pedig azért egy húszéves játék sokszor erősen megmosolyogtatja már az évtizedek óta gombokat nyomkodó gémert, de hát klasszikusok esetében mit számít az a rakás pixel, mit számít a hangminőség, amikor minőségi verekedést tudunk végrehajtani egy tetszőleges képernyőn ennyi idő után is. A Mortal Kombat II még brutálisabb, még komplexebb volt, mint elődje, a szakma és a vásárlók is honorálták a fejlődést, így 1993-as játéktermi megjelenése után is akkora siker lett, hogy szinte biztosan minden SNES, illetve Megadrive-tulaj beszerezte magának, aki kicsi affinitást is érzett egy jóvágású fatality iránt.

A Mortal Kombat folytatása a most ötvenéves Ed Boon szerint pontosan olyan lett, amilyet már az első részben is szerettek volna, az MKII-ben mindent megoldottak, amit már a debütáló játékban is szívesen láttak volna, persze biztosan nem a Babalitykre és a Friendshipekre gondolt. Míg az első részben még videokazettákra rögzítették a színészek mozgását és kinézetét, ezúttal kisebb kitérők után a fejlesztések közben sikerült elérniük, hogy egyenesen a gépre rögzíthessék a mozdulatokat (még mindig '94-ben járunk, ami nagy szó). A tizenkét karakter szinte mindegyike színész volt, kivéve Kintarót, akit bábu formában, stop motion technológiával hoztak be a játékba.

Ed Boon és John Tobias szinte az egész fejlesztés alatt az idővel harcoltak, időhiány miatt maradt ki például három karakter is, kettőt Kathy Long harcművész, egyet pedig Kyu Hwang alapján szerettek volna bedobni a harcba. A játék megjelenése után szinte hihetetlen, hogy sokkal erősebb karriert kezdett kiépíteni magának, mint amilyet az első rész tudott. Városi legendák jelentek meg nem ismert módon előhozható Nudalitykről és Sexualitykről Mileena és Kitana esetében (akiket egyébként azért alkottak meg, hogy a Street Fighter II Chun Lijénél több női karaktert tudjanak felmutatni egy verekedős játékban), de a legtöbb híresztelés valóban kacsának bizonyult. Ezen kacsák egy részét később Boon és Tobias beépítették a későbbi epizódokba. De nézzünk most bele inkább a második részbe, íme az összes Fatality, Babality és Friendship, nosztalgiázzunk, csak tessék, csak tessék!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Húsz zseniális film, ami megtörtént események alapján készült

Itt a bizonyíték, hogy a hűtlen brit feleségeknek irtózatosan rossz az ízlésük

Itt a Dűne előzménysorozatának első előzetese, mely a filmekhez méltó látványvilágot ígér

További cikkeink a témában