2011-ben hallottuk utoljára friss játékban a méltán népszerű „finish him”-kifejezést. Négy év telt el. És végre itt egy Mortal-rész, ami minden tekintetben kielégíti a rajongókat.

Aki rajta volt az előző részen, az lehet, hogy kicsit aggódott, mert a Mortal Kombat jó volt ugyan, de kicsit nehézkesnek is bizonyult, ettől függetlenül gyűrtük, betanultuk, vérengzős estéket és nappalokat tartottunk (kinek milyen a melója, ugyebár), csak az a pici plusz hiányzott belőle, ami miatt anno az első részre voltunk úgy rácsúszva, mint valami rossz alkesz, és hát néha alkeszek is rá lehettek pörögve, ha esetleg összefutottak egy szerencsésebb kocsmában valamilyen eredeti Mortal-géppel.

A Mortal Kombat X most hála istennek azokat az időket hozza vissza, abszolút 2015-ös környezetben. A már jól megszokott karakterek, a jól megszokott gombkombók, és azok a jó öreg kivégzések, amelyek sosem voltak még ennyire durvák. Na ők jöttek vissza. Nézzünk bele kicsit tüzetesebben.

Grafika

Nem véletlenül jött ki egyből nextgen konzolokra a cím, hiszen a bunyó még sosem volt ennyire szép, szinte minden mozog, a pályák csodálatosak, a víz, a hóesés, a természet, a háttérben ficergő lények, mind-mind nextgen-gúnyába öltöztek, ráadásul mindezt 60 FPS-sel hozza a játék. Öröm! Boldogság! A pályákat olyan mélységeiben dolgozták ki, mint soha előtte. Egészen lélegzetelállító az őserdő, vagy a viharos tengeren felállított bunyószíntér, ráadásul minden interaktív, a tenger például hullákat dob fel, amiket időben elkapva hozzá is vághatunk flottul ellenfeleinkhez, de akár a háttérben ácsorgó nénikét is használhatjuk fegyverként, ha szerencsétlent megragadjuk, és nemes egyszerűséggel rádobjuk az ellenre.

A NetherRealm nagy hangsúlyt fektetett a grafikai megvalósításba, gyakorlatilag töltés nélkül folyik át a bunyó az egyébként nagyon pofás, játékengine-nel készült átvezető filmből, külön vicces a nem sztorimódban folytatott harc, ahol a feleket kiválasztva jó csúnyán egymásra néznek, aztán ki jobbra, ki balra távozik, biztos elindulnak repjegyet venni a kiválasztott színtérre, a repcsin megeszik a repülős kaját, kérnek 2-3 whiskyt, leszállnak, fognak egy taxit, de haza már csak egyikük megy. Mindegy is, a lényeg az, hogy grafikailag csillagos ötös jár a Mortal X-nek.

Irányítás + játékélmény

Hála istennek az alapmozdulatokat nem bonyolították túl, visszaköszönnek régi gombsorok, de azért érdemes átnézni a Movement Listet, mert azért akadnak újdonságok, ha nem lennének, azért eléggé csalódottak lennénk. A dolog egyébként veszettül egyszerű még mindig, le kell fogyasztanunk az ellenfél energiacsíkját, miközben egy másik energiacsíkunk folyamatosan növekszik, ez a csík viszont durva gazságokra képes. Teljesen feltöltve például olyan X-Ray movementeket tudunk előcsalni két gomb együttes megnyomásával, amelyekre a földi létben épeszű magyarázat nincs, igazi beteg elmék találmánya.

Olyan kombók ezek, amik lazán lehúzzák ellenfelünk energiacsíkjának negyedét minimum, és rettenetesen beteges vérengzést okoznak, röntgenkamerákkal szépen, akkurátusan megmutatott csonttörésekkel, ami után csoda, hogy bárki is felkel a földről, de hát ez egy játék, mégpedig egy igen jó játék. Nagyon gyorsan rááll az ember a Mortal X-re, egy tutorialt végigküzdve meg lehet tanulni és egyben nézni is a kivégzéseket, azokat a jó öreg kivégzéseket, amik olyan brutálisak, mint a játék történetében soha.

Kivégzések + a kripta

Emlékszünk még, mennyire kiborultunk régen, amikor Kano kitépte egy ember szívét az első játékban? Akkor most mennyire fogunk meglepődni, amikor valakinek leszelik a fél arcát, lefekszik, majd kigurul a nyelve a padlóra? És ez csak a jéghegy csúcsa! A Mortal Kombat történetének sohasem voltak ennyire plasztikusan bemutatott, überdurva mutatványai, de hát ebben is rá kellett tennie a NetherRealmnak egy lapáttal a régi epizódokra, hiszen 2015-ben már más kell, valami durvább, valami sokkolóbb. Na itt megkapsz mindent. Még többet is.

A kivégzéseket akár könnyített gombkombókkal is elvégezheted, de ez a funkció már fizetős, mint ahogy elég sok cucc van pénzért a játékban. Az előző játékból átemelt Krypt, a kripta, ahol 3D-s, mászkálós környezetben juthatunk hozzá extra tartalmakhoz, jó pénzért kínál sok-sok tartalmat, artworköket, mozdulatokat, vagy akár sokkal hasznosabb funkciókat is, de pénzbe kerül Goro eljövetele is, szóval aki akar, az nyúljon a zsebébe miatta.

Sztorimód + játékmódok

A játék elég masszívan megírt és behúzós sztorimóddal rendelkezik, Shao Kahn legyőzése után vesszük fel a fonalat, amikor is hogy-hogy nem, már megint egymásnak ugranak nagy harcosok, újak és régiek, kedvencek és reménybeli új kedvencek, és egy elég fordulatos történettel győznek meg mindenkit, hogy ugyan tegyen már bele ebbe a játékmódba laza 4-5 órát. Nem véletlen, hogy egyesek már összevágták a sztorimód kisfilmjeit egy teljes filmmé, működik így is, jó, nem egy csúcsművészet, de a Mortal Kombat-univerzumon belül nagyon is erős darabról van szó.

Ha a sztorimód nem elég, akkor végigküzdhetjük magunkat a jó öreg tornyon is, játszhatunk természetesen egymás ellen, harcolhatunk online, de itt a faction war challenge is, ami nem igazi játékmód, inkább egy érdekesség, aminek az a lényege, hogy a játék elején kiválasztott kasztunk alapján kell feladatokat végrehajtanunk, és ha a kasztunk (a világ játékosai, akik szintén ebbe a csoportba tartoznak) is jól teljesít, akkor időszakonként mi leszünk a nyertesek. Napi challenge-ek is vannak, ami jó ötlet, mert így tényleg minden nap el akarod majd indítani a Mortal Kombat X-et, ha egyébként nem tervezted volna. El fogod, nyugi.

Összegzés

A Mortal Kombat X úgy, ahogy van, remek, a régi rajongók kedvéért született úgy, hogy új rajongókat is simán szerezhet. Brutálisabb, mint bármi eddig, de nem kötelező ezeket a durvaságokat használni, ha nem akarod, csak tanácsos. Szép is, jó is, mindenkinek erősen ajánlott, aki beleborzong, ha egy mély hang azt mondja: finish him!

A player szerint

  • Mortal sosem volt még ennyire betegesen durva
  • Úgy újít, hogy közben a régi rajongókat is kiszolgálja
  • Grafikailag és játékélményben is csodás
Player-méter
9
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában