Láttunk már olyat, hogy egy neves rendező lánya próbál érvényesülni a filmszakmában. Ilyen például Sofia Coppola, aki az Elveszett jelentés című alkotással egy igen figyelemreméltó névjegykártyát dobott be a köztudatba. Az ő helyzete sem volt egyszerű, hiszen ezekben az esetekben a közönség elsősorban arra kíváncsi, hogy vajon milyen messze esett az alma a fájától. Az ifjú Coppola a reá nehezedő elvárásokon egy meglehetősen egyedi hangú és szerethető első filmmel emelkedett felül. A magyar keresztségben a Texas gyilkos földjén címmel romboló film műfajilag krimi lenne. Mann témaválasztása már csak azért sem szerencsés, mert a híres apuka a bűnügyi filmek valóságos nagyágyúja, akinek a filmográfiája olyan alkotásoktól hangos, mint a Szemtől szemben vagy a Collateral. A rendezőnő mintha vakmerően szembefordult volna a közönséggel, nem is akarva elkerülni az összehasonlítás – esetében – kellemetlen procedúráját.

Texas gyilkos földjén (2011)

  • Hossz105 perc
  • Rendező Ami Canaan Mann
  • Főszereplők Sam Worthington, Jeffrey Dean Morgan, Chloë Grace Moretz
  • Website www.texaskillingfields.com
  • Kinek? az első rendezések megszállottjainak / aki látni akarja Worthingtont egy rossz filmben / ellenségeinknek

A sztori egy nyomozópárosnak (Sam Worthington és Jeffrey Dean Morgan) a helyszínül választott texasi településen garázdálkodó sorozatgyilkos(ok) utáni vadászata körül bonyolódik. Don Ferrarone szkriptje sajnos úgy halmozza egymásra a dramaturgiai bakikat, logikátlanságokat és motivációs szürkezónákat, hogy csak csóváltuk a fejünket. Kezdjük azzal, hogy a karakterábrázolás fájóan elnagyolt, melyet semmi nem példáz jobban, mint hogy kemény negyven perc telik el a filmidőből, mire a két főszereplő személyes vonatkozásban kezd beszélgetni egymással. Egészen eddig a pontig nem tesznek mást, mint olyan ordas közhelyeket puffogtatnak, melyek már a CSI első évadjában is a ciki kategória népes táborát erősítették. Megismerhetjük ugyan a szereplők előéletét, életkörülményeit, de ezt a film a kötelező mutatványok unottságával, szinte vázlatszerűen prezentálja. Annyi biztos, hogy Worthington karaktere helyi, elvált és a kutyájával él, a másik nyomozó pedig New York-ból jött, házas és vallásos. Egy krimiben persze nem kellene, hogy a statikus karakterek bosszantsák a nézőt, de itt épp erről van szó, hiszen áthatolhatatlan ködbe ütközik az a néző, aki a motivációk mögé kíván nézni.

A képkockákról szinte süt, hogy a rendező az operatőrrel karöltve fojtogatóan erős atmoszférát szerettek volna teremteni, melynek megvalósításában főszerepet szántak a bűn és következményei metaforájaként is értelmezhető elvadult, civilizálatlan és legendákkal övezett pusztaságnak, illetve a fülledt texasi kisvárosnak. Ilyen szempontból a film akár egyfajta Nem vénnek való vidék párhuzam is lehetne, ám a helyzet az, hogy a hangulatfestés csúfosan elvérzik a kiegyensúlyozatlan cselekmény oltárán, a végeredményt pedig tovább rontja, hogy a helyszín egész egyszerűen nem elég markáns ahhoz, hogy főszereplővé lépjen elő. Emiatt az egész mozit átlengi valamiféle punnyadtság, ami a kevés dinamikusabb jelenetet is lerántja a mocsárba.

A világ szerint...

  • IMDB: 5.6
  • Rotten Tomatoes: 34%
  • Metacritic: 49/100
  • Empire: ***
  • Roger Ebert: **

A szereplők teljesítményét figyelve nem tudjuk eldönteni, hogy Sam Worthington tényleg megmutatta már az összes arcát kevés számú eddigi filmjeiben, és mára egyszerűen nem tud újat hozni, vagy csupán a rendezői instrukciók csúsztak el valahol a kamera másik oldalára érve. Sajnos a színész játéka vagy hiteltelen, vagy túljátszott. Hozzá képest Morgan tisztességes teljesítményt nyújt, Chloë Grace Moretz-nek pedig akad néhány pillanata, amivel még élni is tud.

A fentiek okán az összkép elég szánalmasan fest. Adott egy jó pedigrével rendelkező rendező, aki a rossz témaválasztás, a helytelen színészvezetés (vagy a buta casting) és a defektes forgatókönyv miatt képtelen volt összetartani a szétfolyó filmet, ami a filmidő felétől masszív érdektelenségbe süllyed. Az ügyetlen cselekményvezetés miatt a néző általában úgy érzi, hogy valamiről helyrehozhatatlanul lemaradt, és a kezdeti „Ezt most miért…?” kérdést néhány hasonlóan indokolatlan jelenet után felváltja az egykedvű vállrándítás.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Dezodorral arcon fújás és tükörletörés lett abból, hogy két autós ugyanazt a parkolóhelyet nézte ki magának Tatabányán

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés