A Netflix azt állítja, hogy a munkaerőhiány miatt rajzoltatott egy mesterséges intelligenciával animét A kutya és a kisfiú címmel. Az alkotás animációs kisfilmnek megdöbbentő, PR-fogásnak azonban borzalmas.

Ha az alkotó mesterséges intelligenciáról van szó, nem hiába látják nagyon sötéten a jövőt a szöveges tartalomgyártásból élők és a különböző művészeti ágak művelői. Szó mi szó, amikor meginterjúvoltuk a ChatGPT nevű nyelvi modellt, mi is sem lettünk nyugodtabbak:

Egy kicsit be vagyunk tojva, miután meginterjúvoltuk a világ egyik legfejlettebb mesterséges intelligenciáját

Néhol egészen hátborzongató beszélgetést folytattunk egy robottal, ami egy napon talán elveszi a munkánkat. Rosszabb esetben elpusztítja az egész emberiséget.

Most pedig itt van A robotok elveszik a munkánkat című drámasorozat legújabb része, amit ráadásul egy nem kisebb piaci szereplő, mint a Netflix hozott össze, amikor a streamingszolgáltató japán részlege büszkén tett közkinccsé a Twitteren egy háromperces sci-fi-animációt, melynek megrajzolásában hatalmas szerep jutott egy képalkotó tanuló algoritmusnak.

A kutya és a kisfiú sztorija egyébként nem egy nagy truváj, egy robotkutyáról és a gazdájáról szól, akiket szétszakít egy háború pokla, de végül ismét egymásra találnak. Itt meg is nézheted az egészet az elejétől a végéig.

A stáblista alatt azt is láthatod, hogy az alkotás folyamatából azért az emberi munkaerő is kivette a részét. Az MI gyakorlatilag csak a háttér megalkotásában jutott szerephez, mivel a közreműködő művészek vázlatai alapján ez alkotta meg a háttérben látható grafikákat, amit végül újfent egy ember tökéletesített felhasználás előtt.

A Netflix azzal korcsolyázott vékony jégre, hogy a kísérleti kisfilmmel kapcsolatban elmondták, hogy az MI alkalmazására az ágazatban tapasztalt munkaerőhiány miatt volt szükség. Erre aztán a Twitter népe fel is kapta a fejét, és sokan azonnal melegebb éghajlatra küldték a szolgáltatót, mivel szerintük

semmiféle munkaerőhiányról nem beszélhetünk, inkább a művészetért fizetni nem hajlandó cégekkel van a baj.

Ha tudjuk, hogy a Netflix tavaly szeptemberben 30 alkalmazottat bocsátott el egy amerikai animációs stúdiójából, akkor könnyen be lehet látni, hogy a háborgóknak tényleg igazuk lehet. Ha így nézzük, a cég lépése borzalmasan cinikus, hiszen nem túl egyenes dolog hiányzó emberi alkotók miatt panaszkodni, miközben a cég maga termeli a munkanélküli szakembereket, akiket aztán a költségcsökkentés jegyében a mesterséges intelligenciával igyekszik pótolni, hogy a végén az egészet izgalmas kísérletként tüntesse fel.

Ez az PR-fogás most nagyon félrement.

(forrás: Mashable)

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Befutott az új Wallace és Gromit-film teljes előzetese

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés