A Netflix azt állítja, hogy a munkaerőhiány miatt rajzoltatott egy mesterséges intelligenciával animét A kutya és a kisfiú címmel. Az alkotás animációs kisfilmnek megdöbbentő, PR-fogásnak azonban borzalmas.
Ha az alkotó mesterséges intelligenciáról van szó, nem hiába látják nagyon sötéten a jövőt a szöveges tartalomgyártásból élők és a különböző művészeti ágak művelői. Szó mi szó, amikor meginterjúvoltuk a ChatGPT nevű nyelvi modellt, mi is sem lettünk nyugodtabbak:
Most pedig itt van A robotok elveszik a munkánkat című drámasorozat legújabb része, amit ráadásul egy nem kisebb piaci szereplő, mint a Netflix hozott össze, amikor a streamingszolgáltató japán részlege büszkén tett közkinccsé a Twitteren egy háromperces sci-fi-animációt, melynek megrajzolásában hatalmas szerep jutott egy képalkotó tanuló algoritmusnak.
A kutya és a kisfiú sztorija egyébként nem egy nagy truváj, egy robotkutyáról és a gazdájáról szól, akiket szétszakít egy háború pokla, de végül ismét egymásra találnak. Itt meg is nézheted az egészet az elejétől a végéig.
Netflix アニメ・クリエイターズ・ベース×技術開発のrinna株式会社×WIT STUDIOによる共同プロジェクトアニメ『犬と少年』のショートムービー。
人手不足のアニメ業界を補助する実験的な取り組みとして、3分間の映像全カットの背景画に画像生成技術を活用! pic.twitter.com/GYuWONSqlJ
— Netflix Japan | ネットフリックス (@NetflixJP) January 31, 2023
A stáblista alatt azt is láthatod, hogy az alkotás folyamatából azért az emberi munkaerő is kivette a részét. Az MI gyakorlatilag csak a háttér megalkotásában jutott szerephez, mivel a közreműködő művészek vázlatai alapján ez alkotta meg a háttérben látható grafikákat, amit végül újfent egy ember tökéletesített felhasználás előtt.
A Netflix azzal korcsolyázott vékony jégre, hogy a kísérleti kisfilmmel kapcsolatban elmondták, hogy az MI alkalmazására az ágazatban tapasztalt munkaerőhiány miatt volt szükség. Erre aztán a Twitter népe fel is kapta a fejét, és sokan azonnal melegebb éghajlatra küldték a szolgáltatót, mivel szerintük
semmiféle munkaerőhiányról nem beszélhetünk, inkább a művészetért fizetni nem hajlandó cégekkel van a baj.
Ha tudjuk, hogy a Netflix tavaly szeptemberben 30 alkalmazottat bocsátott el egy amerikai animációs stúdiójából, akkor könnyen be lehet látni, hogy a háborgóknak tényleg igazuk lehet. Ha így nézzük, a cég lépése borzalmasan cinikus, hiszen nem túl egyenes dolog hiányzó emberi alkotók miatt panaszkodni, miközben a cég maga termeli a munkanélküli szakembereket, akiket aztán a költségcsökkentés jegyében a mesterséges intelligenciával igyekszik pótolni, hogy a végén az egészet izgalmas kísérletként tüntesse fel.
Ez az PR-fogás most nagyon félrement.
(forrás: Mashable)
Ez is érdekelhet: