A népszerű kínai sörmárka, a Tsingtao tulajdonosai nemigen repestek örömükben, amikor múlt hét csütörtökön kikerült egy videó a netre, melyen az látható, hogy egy sörgyári munkásnak kinéző férfi odamegy az egyik sörtartály mellé, majd abba kényelmesen belevizel. A klip a kínai Facebookon, azaz a Weibón kezdett terjedni, majd az X-re is felkerült, és mára több tízmillióan látták.

Egy ilyen megmozdulást látva biztosan nem rohan senki Tsingtaót venni, vagyis a videó borzalmas negatív reklám a sörmárkának. Annyira, hogy a hétvégén egyre dagadó botrány miatt hétfőn reggel a sanghaji tőzsde nyitásakor meredeken estek a cég részvényei és csak délutánra normalizálódott valamelyest a helyzet.

Az illetékesek azonnal feljelentést tettek az ügyben és belső vizsgálatot indítottak, majd a vizeléssel érintett teljes tételt zárolták, a Tsingtao pedig pénteken hivatalos közleményben tájékoztatta a vásárlóit a megtett óvintézkedésekről. Belső forrásra hivatkozva később olyan sajtóhírek jelentek meg, hogy sem a videót készítő, sem pedig a tartályba pisilő személy nem a sörgyár közvetlen alkalmazottja, bár ez nemigen nyugtatja meg a potenciális fogyasztókat.

Az biztos, hogy a Tsingtaóval kapcsolatban jó ideig el fog hangzani baráti társaságokban az a kritika, hogy húgyízű, függetlenül attól, ízlik-e a sör a viccelődő havernak vagy sem.

(Forrás: BBC, főkép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Telefonáló faszra keresztelte át egyik vásárlóját az IKEA

Emberünk eredetileg az átkeresztelkedés helyett csak egy evőeszköztartót szeretett volna visszavinni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Elképesztő bevételi rekordot állított be egy kínai animációs film

Egy napra behalt a PlayStation online szolgáltatása, ezért a Sony kárpótolja a felhasználóit

Filmidézetekben mindenkit lepipálsz? Most kiderül!

További cikkeink a témában