
Sokáig vártunk rá. Megérte, ha nincsenek túl nagy igényeink, de ha vannak, akkor sincs nagy baj, már ha hajlandóak vagyunk sokat fizetni.
11 év telt el az első rész óta, és bizony nagyon ki voltunk már éhezve egy nextgen Battlefrontra. Furcsamód nem Battlefront 3 néven érkezett, de sebaj, mostanában amúgy is valami érdekes anomália dolgozik a szám- és alcímadó menedzserek körében. A 2015-ös Battlefronttól azt vártuk, hogy ott folytatja majd a bulit, ahol a 2005-ös rész abbahagyta, de tíz év óta a multiélmény sokkal egyértelműbb lett, sokkal nyilvánvalóbban van benne minden címben, de hát mindegy is, hiszen SW-környezetben még az ismerős multi is külön öröm lehet.
Tulajdonképpen külön öröm is. A Battlefrontban nincs túl sok olyan elem, amit ne láttunk volna már más játékokban. Érezhetően nem az újító szándék vezérelte az EA Dice-t, de sajnos valami olyan is vezérelte, ami nem túl szimpatikus egy játékfejlesztőtől. A meggazdagodás egyáltalán nem rejtett szándéka. Sajnos ahhoz, hogy igazán élvezetes legyen a Battlefront, szükséged lesz egy season passre, ami kb. ugyanannyiba kerül, mint maga a játék. És ez baj.
Azért baj, mert maga az alapjáték nem rendelkezik túl sok játékmóddal, és bár érkezni fog hozzá ingyenes kiegészítés is, valahogy olyan fapados a tartalom, a maréknyi játékmód gyorsan megunható, de persze ez is attól függ, mit szeretnél kezdeni a Battlefronttal. Ha folyamatos multira használnád, nagyon gyorsan lejárhat a szavatossága. Napi sok-sok óra játékkal a kevéske pálya és a kevéske mód repetitívvé válik, annak ellenére is, hogy egészen epikus harcokban lehet az embernek része. És igen, annak ellenére is, hogy a friss Battlefront mindent tud, amit a régiek, jó harcokat kínál földön és levegőben is.
Ha azonban csak néha-néha játszanál egy kicsit vele, napi egy-két óra multi csak, akkor már egyből más lesz a helyzet, hiszen nem használódik el a tartalom irdatlan gyorsasággal. Olyan casual gamerekre lőtt tehát a Dice, akik nem feltétlenül a multi császárai, akiknek bőven elég néha bekapcsolni csak a gépet, hogy levezessék a feszültséget. Ezért nagyon megosztó a Battlefront. Mivel mi megértjük a célcsoportot, ezért pozitív élményeink vannak a játékkal kapcsolatban, azt azonban meg kell hagyni, hogy semmilyen módon sem normális az, ha egy igazi játékosnak egy normális játék árának dupláját kell kicsengetni egy teljes játékélményért, miközben ezt mások szimpla áron is képesek átadni bárkinek.
Na de nézzük, hogy mi az, amink tényleg van. A Battlefrontról tudni lehetett, hogy irdatlan grafikai megoldásokkal fog operálni, és ebből a szempontból egyáltalán nem is okoz csalódást a játék, gyönyörű itt minden, filmszerű jeleneteket játszhatunk végig a teljesen nextgen megoldásoknak hála, szóval örömkönnyeket lehet hullatni a Frostbite 3 motor tevékenysége miatt, mert elképesztő a látvány. Akár FPS-ben, akár TPS-ben játszunk, az élmény szuper, a karakterek, a hajók, a terep brutális részletességűek. Eddig jók vagyunk.
A játékmódok tekintetében már kicsit rosszabb a helyzet. Kezdjük ott, hogy a single player-mód hiánya kicsit zavaró. Nem lenne az, ha a tutorial nem szolgálna egyfajta egyjátékos módként, és nem lenne élvezetes. Sajnos az, és sajnos fájóan kevés. Brutális jeleneteket lehet eljátszani betanulás címszó alatt, félve mondom ki, de sokszor epikusabb jelenetek ezek, mint bármi, amit később tapasztalhatunk a játék során.
A Survival, a Battle és a Hero Battle módok kooperatívan játszhatóak, akár osztott képernyőn is. A Survivalben egyre erősödő támadási hullámokat kell túlélnünk, a Battle-ben ugyanezért pontokat gyűjthetünk be, a Hero Battle-ben pedig mindkét oldalról három-három választható hős közül lehet választani, aztán mehet a menet. A multiélményből sajnos semmi újdonság nem kerül ki, bárhogy is nevezzük őket, itt bizony a jól ismert játékmódok kerülnek elő, amiknek viszont jól áll a Star Wars-köntös. A legjobb talán a Heroes vs. Villains, és a légi ütközetekkel operáló Fighter Squadron, ami furcsa módon még azoknak is hatalmas sikerélményt okoz, akik teljesen hülyék a Battlefronthoz. Mi órákat töltöttünk el a légi csatákkal, a legszélesebb vigyorral az arcunkon, ami létezik.
Összegzés:
A friss Star Wars Battlefront egészen elképesztő grafikai megvalósítással hoz ezer éve ismert játékmódokat, de még ezekből sincs elegendő a játékban. Kevés pálya, kevés játékmód, egyértelműen a casual gamerek szokásaihoz igazított multi és kooperatív játék. Ha képes vagy kifizetni egy kis bővítésért a dupla árat, még lehet belőle hosszú szavatosságú móka. Önmagában hamar megunható, de élvezetes menet.